bazarnews

کد خبر: ۸۹۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در ساری با بیان اینکه توسعه بدون انسان و مهارت معنایی ندارد، گفت: متاسفانه در کشور گفتمان مهارت وجود نداشت و ندارد و کمتر از مهارت حرفی زده می‌شود.

 

او وضع فعلی مهارت در کشور را اسفبار دانست و افزود: تغییر رویکرد‌ها به سوی مهارت آموزی، رشد و بالندگی جامعه را بدنبال خواهد داشت.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: در ایران نرخ بی سوادی کاهش یافت، ولی فقط صرف مدرک گرایی صورت گرفت و متاسفانه فقر فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و حتی در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی موج می‌زند.

هاشمی با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همگام با تکنولوژی روز دنیا و نیار بازار کار تغییر رویکرد داده است، گفت: ویروس کرونا موجب حذف برخی مشاغل و شکل گیری برخی مشاغل جدید شد و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز به سوی رشته‌های نو متناسب با نیاز بازار کار جرکت کرده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: آموزش‌های مهارتی با توجه به نیاز بازار کار در هر منطقه متفاوت است و با توجه به وجود جنگل در مازندران، مرکز تخصصی آموزش چوب ایران در این استان تشکل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: مهارت ، اسفبار ، کشور
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: