bazarnews

کد خبر: ۹۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
معاون اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۴۳۲ نفر در طرح های کارورزی، مشوق بیمه ای و یارانه دستمزد در ایلام مشغول بکار شدند.

 احمد خان محمدیان روز چهارشنبه در نشست شورای اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: ۱۸۵ نفر در طرح یارانه دستمزد ، ۴۳ نفر مشوق بیمه ای و ۲۰۴ نفر نیز در کارورزی مشغول به کار شدند.

وی افزود: کارفرمایانی که کارگاهی جدید تاسیس می کنند،  به محض دریافت کد کارگاهی می توانند از خدمات یارانه دستمزد که ۳۰ درصد حقوق از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه به حساب کارفرما واریز می شود، بهره مند شوند.
وی افزود: بر اساس این طرح ۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذب کنند، پرداخت و تاکنون ۱۸۵ قرارداد جهت بهره مندی از یارانه دستمزد در استان منعقد شده است.
معاون اداره کار ایلام تاکید کرد: یارانه دستمزد برای کارفرمایانی است که نیروی جدیدی را جذب می کنند و باید از نظر سنی بین ۲۰ تا ۳۷ سال باشد.

خان محمدیان یادآور شد: مدت زمان یارانه دستمزد یکسال است و در طرح جدید مردان با کارت پایان خدمت سربازی تا ۳۹ سال و زنان سرپرست خانوار تا ۴۵ سال مشمول طرح یارانه دستمزد خواهند بود.

وی اضافه کرد: هم چنین کارفرماها جهت بهره مندی از یارانه دستمزد تا پنج برابر لیست بیمه خود می توانند استفاده کنند.

معاون اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار  داشت: با تسهیل شرایط طرح مشوق بیمه ای، کارفرمایان می توانند هر میزان نیروی کار جدید مورد نیاز خود را بدون محدودیت در تعداد از بین فارغ التحصیلان لیسانس به بالا جذب کنند.

خان محمدیان با بیان اینکه بیمه سهم کارفرما توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به حساب کارفرما واریز می شود، افزود: شرایط بهره مندی از این طرح برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا به صورت ویژه تسهیل شده است.

وی یادآور شد: کارفرما برای برخورداری از چنین معافیتی باید دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور، داشتن کد کارگاهی تامین اجتماعی بوده و در سامانه مشوق بیمه ای Moshavegh.mcls.gov.ir ثبت نام کرده باشد.

معاون اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: نیروی کار جدید نیز باید دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس، سن کمتر از ۳۸ سال، حداکثر سابقه بیمه ۳۶ ماه و ثبت نام در سامانه Moshavegh.mcls.gov.ir باشند.

خان محمدیان با اشاره به طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد: استان ایلام موفق به جذب ۲۰۴ کارورز شده است و کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب کنند، ۲ سال از حق بیمه سهم خود برای بکارگیری هر تعداد نیروی جدید فارغ التحصیلان دانشگاهی معاف می شوند.

وی بیشترین میزان بیکاری استان را متعلق به افراد دانش آموخته دانشگاهی اعلام کرد و گفت: امیدواریم دستگاه های اجرایی برش اشتغال سال جاری را اعلام و اجرایی کنند تا بتوانیم با کمک آنها و همچنین اجرای طرح های بزرگ نرخ بیکاری را کاهش دهیم.

وی از دستگاه های اجرایی خواست که میزان اشتغال ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند تا وضعیت اشتغال آنها به طور دقیق مشخص و بررسی شود.

خان محمدیان کمترین نرخ بیکاری بر اساس اعلام مرکز آمار ایران را مربوط به پاییز سال ۹۹ اعلام کرد و افزود: امیدواریم با اجرای طرح‌های بزرگ شاهد کاهش چشمگیر بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان باشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: