bazarnews

کد خبر: ۹۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی هر گونه هزینه برای اجرای طرح رجیستری را تکذیب کرد.

گروه بازرگانی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد رضا عالیان» سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، درگفتگو با بازارنیوز، به بحث‌هایی که پیرامون افزودن هزینه‌های برای رجیستری تلفن همراه وجود دارد، واکنش نشان داد و گفت: درحال حاضر، معقوله‌ای تحت عنوان هزینه رجیستری نداریم و نخواهیم داشت و تنها در سال ۹۹ هزینه‌ای بالغ بر ۳ هزار ۷۰۰ تومان برای ریجستری تلفن همراه اخذ می‌شد که اکنون در سال جاری این هزینه حذف شده است.

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل افزود: آنچه که بابت تلفن همراه و فعال شدن آن در بازار ایران در سال جاری پرداخت می‌شود، هزینه رجیستری نیست و در اصل هزینه مذکو شامل بخش‌هایی مانند حقوق وعوارض گمرکی به علاوه سود بازرگانی است که هیچ ربطی به فرایند رجیستری ندارد.

عالیان افزود: هرکالایی که وارد کشور می‌شود مشمول این حقوق و عوارض می‌شود و این موضوع تنها شامل حال تلفن همراه نمی‌شود و حال باید دید که شرایط پیش رو چگونه رقم خواهد خورد چرا که نحوه قانون‌گذاری و تعین و تکلیف بازار در آینده مشخص می‌شود.

گفتنی است؛ فاز نخست طرح رجیستری موبایل از سال ۹۴ اجرا شده و طی این سال‌ها، طرح مذکور از کارنامه درخشانی پیرامون کاهش ورود تلفن‌های قاچاق برخوردار شده است و طبق آخرین مصاحبه دبیر این اتحادیه با بازارنیوز، به واسطه طرح رجیستری میزان سهم تلفن‌های همراه قاچاق در بازار ایران به کمتر از یک درصد رسیده است.

حال آنکه اخیراً با توجه به معرفی مدل‌های جدید تلفن همراه برند Apple بحث‌هایی راجع به هزینه‌های ورود تلفن همراه به کشور مطرح شد که به واسطه اظهارات سخنگوی انجمن واردات موبایل، تبلت و لوازم جانبی، پرونده این مسئله برای همیشه بسته شد.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: