bazarnews

کد خبر: ۹۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
گفتگوی بازارنیوز؛ کالای قاچاق، سدی برای رونق تولید-۳
عضو هئیت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، ممنوعیت فروش لوازم خانگی خارجی در سایت‌های اینترنتی را منوط بر بخشنامه‌ای ابلاغ شده از سوی اتاق اصناف ایران دانست.

گروه بازرگانی بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ این روز‌ها اخبار مرتبط با صنعت لوازم خانگی در صفحه نخست تمامی مجلات و خبرگزاری‌ها چشم همه اقشار جامعه را به خود جلب می‌کند؛ در حال حاضر به دلیل ممنوعیت واردات لوازم خانگی از سال ۹۷ و تاکید مقام معظم رهبری بر ممنوعیت محصولات کره‌ای به بازار ایران، شرایط در بازار امین حضور به نفع تولیدکنندگان لوازم خانگی داخلی تغییر پیدا کرده است.

در چنین شرایط خوبی و جدا از فضای حقیقی زندگی انسان، به نظر می‌رسد که اوضاع هنوز بر وفق مراد فروشندگان لوازم خانگی خارجی است به طوری که پس از اقدامات انجام شده از سوی سازمان‌های نظارتی ، کماکان لوازم خانگی خارجی با برند‌های مختلف در سایت‌های اینترنتی به راحتی قیمت‌گذاری و به فروش می‌رسند.

پیرو این مسئله خبرنگار بازارنیوز در گفتگو با «رضا الفت نسب» عضو هئیت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی، جویای علت اصلی این مسئله شد؛ وی در پاسخ به این موضوع اظهار کرد: سایت‌های خرید و فروش و دیگر بستر‌های کسب و کار آنلاین فقط نقش تامین کننده این گونه محصولات را ایفا می‌کنند؛ در خصوص فروش لوازم خانگی خارجی در سایت‌های اینترنتی باید  این نکته را در نظر داشت که ما شاهد  یک وضعیت تناقض آمیز در سطح بازار لوازم خانگی کشور هستیم.

عضو هئیت مدیره اتحادیه کسب و کار‌های مجازی تشریح کرد: مادامی که لوازم خانگی خارجی از موجودی قابل توجهی در انبار‌ها برخوردار باشند، این امکان را دارند که علاوه بر بازار، در سایت و دیگر بستر‌های فضای مجازی هم به راحتی به فروش برسند؛ این فرایند زمانی به پایان  می‌رسد که دیگری موجودی برای عرضه وجود نداشته باشد و یا این که نهاد‌های ذی‌ربط مانند سازمان تعزیرات با استفاده از اقدامات نظارتی خود موجودی این قبیل محصولات در سطح بازار را ضبط و کشف کنند.

الفت نسب در پاسخ به این سوال که آیا اقدامی برای ممنوعیت فروش لوازم خانگی خارجی در سایت‌های خرید و فروش آنلاین انجام شده است گفت: تا کنون ابلاغیه‌ای پیرامون این مسئله به اتحادیه کسب و کار‌های مجازی اعلام نشده و اجرای این امر  باید توسط اتاق اصناف انجام شود.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: