bazarnews

کد خبر: ۱۰۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر با تشریح وضعیت بازار این لوازم در کشور، از  افزایش ۱۵ تا ۳۵ درصدی قیمت لوازم التحریر نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز-سعید ترکاشوند؛ «موسی فرزان‌نیا» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم التحریر در گفتگو با بازارنیوز با اشاره به کاهش تقاضا در حوزه لوازم‌التحریر در دوران کرونا اظهار داشت: در طول دو سال گذشته، کشور درگیر بیماری کرونا بود و این بیماری موجب تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها شد. این موضوع آسیب جدی به صنف لوازم‌التحریر وارد کرد؛ چراکه عرضه و تقاضا در بازار همانند سال‌های گذشته وجود نداشت و در ایام شیوع این بیماری عرضه لوازم‌التحریر با کاهش روبه‌رو شد.

 

او با اشاره به وضعیت کنونی صنف لوازم‌التحریر و افزایش تقاضا در این حوزه افزود: امسال پس از اعلام حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها با عرضه و تقاضای مردم و بنکداران و فروشندگان، بازار لوازم‌التحریر جان تازه‌ای گرفته و امید است که رونق به این بازار بازگردد.

 

افزایش تقاضا برای خرید لوازم التحریر در آستانه بازگشایی مدارس

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر با بیان اینکه میزان تقاضا برای خرید لوازم‌التحریر افزایش یافته است، گفت: یک حرکت رو به جلویی در زمینه افزایش تقاضا برای مصرف لوازم‌التحریر آغاز شده است که مغازه‌داران و بنکداران در تلاش هستند با توجه به افزایش تقاضا در روزهای اخیر بتوانند عرضه خوبی در این بخش داشته باشند.طبق رصدی که انجام شده است، کمبودی در بازار لوازم‌التحریر نداریم.

او در پاسخ به این سوال که قیمت لوازم‌التحریر نسبت به سال گذشته چقدر افزایش یافته است، گفت: هرچند در تمامی اقلام مصرفی مردم با تورم و گرانی رو به رو بوده‌ایم اما تورم در این صنف به خصوص صنف نوشت‌افزار کمتر بوده است. در عین حال در برخی اقلام از 15 تا 35 درصد افزایش قیمت وجود داشته که می‌توان گفت با توجه به افزایش هزینه مواد اولیه، مداد از افزایش قیمت بیشتری نسبت به سایر اجناس برخوردار بوده است.

 

از واردات چسب و لاک غلط گیر تا مغز مداد

 

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌التحریر با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان لوازم‌التحریر اظهار کرد: تولیدکنندگان لوازم التحریر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی تولیدکنندگان لوازم‌التحریر در سال گذشته، بسیاری از اجناس خود را پیش فروش کرده‌اند تا بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را طی امسال تهیه کنند.

 

فرزان نیا درخصوص سهم اجناس خارجی در بازار لوازم التحریر گفت: یکسری از اجناس مانند دفترهای تولیدی که البته کاغذ مصرفی آن وارداتی است و اقلامی همچون پاک‌کن، تراش و خودکار که تولید داخل هستند به عنوان لوازم‌التحریر داخلی عرضه می‌شود اما مواردی که تخصصی‌تر هستند مانند مغز مداد، اتود، چسب‌ها و لاک غلط‌گیر که تولید داخلی ندارد، به‌طور معمول به کشور وارد می‌شوند. یکسری از اقلام هم هستند که واردات آن ممنوع شده است و از آنجا که تولید داخلی ندارد، در عرضه این بخش از اقلام مشکلاتی وجود دارد.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا اقلام وارداتی لوازم‌التحریر به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند یا خیر، توضیح داد: مشکل این است که قاچاق این لوازم هم به نوعی وجود ندارد زیرا این اقلام به صورت تخصصی‌تر هستند و یک زمانی تولید می‌شد اما اکنون مواد اولیه آنها موجود نیست.

 

وی در پایان گفت: سعی می‌شود اجازه واردات این اجناس از وزارت صمت دریافت و این خلأ با توجه به نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان برطرف شود.

 

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: