bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
در گفتگو با بازار نیوز مطرح شد؛
یک کارشناس صنعت طیور، با بیان این که اکنون ۳۰ تا ۵۰ درصد مرغ اجداد کشور، از نژاد آرین است، اظهار کرد: تحریم‌های سال ۹۸ آمریکا می‌توانست امنیت غذایی کشور را به مخاطره بیاندازد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ علیرضا فهیمی، کارشناس صنعت طیور و تولیدکننده در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز درباره مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه قرار بوده تمام مرغ اجداد کشور از لاین آرین تامین شود، گفت: چنین اتفاقی هنوز رخ نداده و طرح مذکور محقق نشده است.

وی درباره اینکه در حال حاضر چند درصد مرغ کشور از لاین آرین تامین می‌شود؟، افزود: این رقم هم اکنون بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است.

احتمال مشکل امنیت غذایی با تحریم آمریکا وجود داشت


فهیمی با اشاره به تحریم مواد غذایی توسط آمریکا، عنوان کرد: در سال ۹۸ و با اعمال تحریم‌های ظالمانه، آمریکا از ورود گله‌های مرغ اجداد به کشور جلوگیری کرد که این امر می‌توانست منجر به ایجاد چالش‌های جدی در تولید مرغ شود.

۳۰ تا ۵۰ درصد مرغ اجداد کشور آرین است/ خطر تحریم‌های آمریکا برای تولید مرغ

وی افزود: با اقدامات انجام شده برای احیای مرغ لاین ایرانی، مسئولان تلاش کردند که حلقه تحریم را بشکنند، اما متاسفانه به اصلاح نژاد مرغ آرین توجه نشد و همین مساله منجر به آن شد که تولیدکنندگان چندان از مرغ لاین آرین رضایت نداشته باشند.

فقط شعار ندهیم

فهیمی از غفلت متولیان در این زمینه به شدت انتقاد کرد و افزود: اینکه فقط شعار بدهیم، اما در عمل اقدامی نکنیم و یک طرح ناقص را تحویل مسئول بعدی بدهیم و رد شویم، پسندیده نیست.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای احیای مرغ لاین آرین گفت: با توجه به اتفاقات گذشته، رهبر انقلاب با تدبیر و تدبر کافی چنین بحثی را مطرح کرده اند و بنابراین جایز نیست که هیچ کوتاهی در این زمینه صورت بگیرد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: