bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
سخنگوی سازمان تعزیرات در نشست خبری اعلام کرد؛
سخنگوی سازمان تعزیرات ضمن تشریح اقدامات این سازمان در طرح نظارت بر بازار در ایام عید و ماه مبارک رمضان، از شناسایی ۵۲ حلقه لاستیک در یک انبار و توزیع آن‌ها در بازار خبر داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمدعلی اسفنانی» سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی امروز (شنبه ۱۹ فروردین) در نشست خبری با حضور خبرنگاران اظهار کرد: اقدامات نظارتی سازمان تعزیرات حکومتی بر بازار در سال ۱۴۰۲ به سبب تقارن فرا رسیدن شب عید با حلول ماه مبارک رمضان به صورت تلفیقی و از تاریخ ۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد یافت.


سخنگوی تعزیرات همچنین در تشریح این اقدامات، گفت: در این طرح، ۱۸۰ نفر از روسای شعب به گشت‌های مشترک اضافه شده و همین امر باعث برگزاری ۵۰۰ واحد گشت مشترک در طول این طرح شد.

کشف و توزیع ۵۲ هزار حلقه لاستیک در بازار/ ۲ هزار واحد صنفی متخلف پلمپ شد
وی افزود: از میان این ۵۰۰ گشت مشترک، بالغ بر ۱۰۰ واحد در تهران و مابقی گشت‌های مشترک هم در دیگر استان‌های کشور انجام شده است.


اسفنانی خاطرنشان کرد: در طول طرح مشترک نظارت بر بازار در ایام عید و ماه رمضان، نزدیک به ۱۷ هزار ۲۳۵ گشت مشترک، بالغ بر ۱۱۸ هزار ۳۰۳ مورد بازرسی انجام شد.


وی افزود: از این تعداد گشت و بازرسی، حدود ۳۰ هزار و ۶۴۹ هزار دارای تخلف بودند و در همین راستا ۱۷ هزار و ۹۵۰ فقره پرونده تشکیل شد؛ همچنین ۲ هزار و ۷۱۶ واحد صنفی پلمپ یا سر در آن واحد‌ها پارچه نصب شد.


کشف و عرضه ۵۲ هزار حلقه لاستیک به بازار


اسفنانی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون  برخورد با متخلفان و محتکران لاستیک اظهار کرد: در خصوص این مسئله، یک فقره کشف لاستیک خودرو را داشتیم  که در آن  بالغ بر ۵۲ هزار حلقه لاستیک در یک انبار کشف و سپس حکم آن صادر شد و در نهایت دستور عرضه لاستیک به بازار داده شد.


این مقام مسئول همچنین درباره جزئیات پرونده‌های این موضوع تصریح کرد: تاکنون گزارش‌های متعددی پیرامون لاسیتک‌ها مطرح شده  و در یک فقره همانطور که گفتم حکم صادر شد و در گزارشی دیگر هنوز پرونده به نتیجه نرسیده است.


محکومیت ۷ شرکت هواپیمایی برای گران فروشی


اسفنانی همچنین درباره تخلف  شرکت‌های هواپیمایی هم توضیح داد: در بحث قیمت گذاری هواپیما مشکلی است که هنوز برطرف نشده و امیدوارم مجلس این موضوع را در قانون قابل توجه مصوب کند تا این سردرگمی در بلیط هواپیما را شاهد نباشیم.


سخنگوی تعزیرات یادآور شد: مقررات مختلفی در برنامه توسعه پنجم داریم و اعلام شده که بلیط هواپیما آزادسازی شود و در برنامه ششم هم این موضوع تکرار شده است و سازمان هواپیمایی مدعی است که قیمت را تعیین کند، اما به مفهوم این نیست که قیمت بلیط هواپیما سقفی نداشته باشد.  


وی تصریح کرد: تصور برخی این است که وقتی اعلام شده قیمت بلیط هواپیما آزادسازی شده  یعنی قیمت رها شود، ولی مقرراتی هست و  باید قیمت مشخصی در نظر گرفته شود. در سال گذشته ۳۹ فقره پرونده در این زمینه تشکیل شد و ۷ شرکت محکوم شدند و از این ۷ شرکت ۳ شرکت هواپیمایی و ۴ آژانس مسافرتی بوده و  از ۱۰ میلیارد تومان تا ۳۰ میلیارد تومان محکوم شدند. یک مورد قبلا حکمش قطعی  شده بود  که اعلام شده و مابقی پرونده‌ها هم به محض قطعی شدن حکم نام شرکت‌ها اعلام می‌شود.


اسفنانی با اشاره به بازدید مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی از میادین میوه و تره‌بار گفت: یک بازار مرکز میوه و تره بار داریم که کلیه صنوف فروش میوه و تره بار تمامی کالا‌های خود را عرضه می‌کنند که گا‌ها شاهد گران‌فروشی در این میدان هستیم.مطابق مقررات قانونی در خصوص میوه و تره بار اجازه داده شده که حدود ۳۰ درصد نسبت به فاکتور دریافتی افرایش قسمت داشته باشند و در سایر کالا‌ها بین ۱۰ الی ۱۵ درصد مجاز هستند.

 

همچنین بازار‌های روز مکلف بودند میوه‌های درجه یک عرضه کنند، مشاهده شد که برخی کالا‌های درجه یک را در انبار نگهداری می‌کردند و کالا‌های درجه دوم و سوم را به مردم ارائه می‌کردند. خوشبختانه در این خصوص پرونده‌ها رسیدگی و حکم آن صادر شد و رویه اصلاح شد و اجاره عرضه کالای نامرغوب داده نشد.  

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: