bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک فعال صنعت مرغداری با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار، سیاست‌های دستوری دولت و تصمیم گیری پشت در‌های بسته را از عوامل مهم این امر دانست.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ شهروز عزیزی، فعال صنعت مرغداری در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز درباره دلایل کمبود مرغ و افزایش قیمت آن در بازار گفت: تولید مرغ در اسفندماه نسبت به ماه‌های دیگر مقداری افت داشت و در این ماه ۸۳ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد؛ در حالی که این رقم باید بین ۹۰ تا ۹۵ میلیون می‌بود.

وی افزایش قیمت گوشت قرمز را از دیگر دلایل این امر عنوان و اضافه کرد: علاوه بر این در ماه مبارک رمضان نسبت به ماه‌های دیگر تقاضا برای گوشت قرمز افزایش می‌یابد و همه این موارد باعث کمبود شده است.

عزیزی ادامه داد: البته به جای لفظ کمبود، بهتر است از افزایش قیمت استفاده کنیم چرا که مرغ به اندازه کافی وجود دارد، فقط قیمت آن بالا است.


اخبار مربتط:

افت شدید جوجه‌ریزی به علت مشکلات نهاده‌ مرغدارها



این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم مرغ زنده حدود ۵۲ هزار تومان است، گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم باید رقمی حدود ۷۵ هزار تومان باشد و در حال حاضر نیز قیمت بازار تقریبا همین رقم است، در برخی مناطق مقداری کمتر و در برخی دیگر اندکی بیشتر.

وی سیاست‌های دستوری و تصمیم‌گیری پشت در‌های بسته را هم در نابسامانی بازار مرغ موثر دانست و عنوان کرد که اگر دولت از تولید حمایت می‌کرد، لازم نبود که اکنون اقدام به واردات کند.

عزیزی با اشاره به تصمیم دولت برای واردات ۵۰ هزار تن مرغ گرم نیز ادامه داد که این مساله علاوه بر مشکلات بهداشتی که ممکن است داشته باشد، بعید به نظر می‌رسد که امکان پذیر باشد؛ چرا که قرار است این واردات از ترکیه و بلاروس انجام بگیرد، اما این کشور‌ها برای تولید خود برنامه ریزی دقیق دارند و به نظر نمی‌رسد در این برهه زمانی کالای اضافی برای صادرات داشته باشند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: