bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
«علیزاده» در گفتگو با بازارنیوز:
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از ارسال گزارش نهایی تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی به صحن علنی مجلس در اواخر خرداد ماه خبر داد.

علیزده

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محسن علیزاده» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مصوبه شورای عالی پول و اعتبار در افزایش نرخ سود بانکی به منظور کنترل نقدینگی و هدایت آن به نظام بانکی کشور اظهار کرد: بسیاری از کارشناسان اقتصادی اعتقاد بر این دارند که نرخ سود سپرده بانکی می‌بایست متناسب با نرخ تورم موجود در اقتصاد کشور افزایش می‌یافت، اما با این حال، این امر محقق نشد.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: از شورای عالی پول و اعتبار انتظار می‌رود که در خصوص پیش‌برد و اجرای چنین اقدامات مهمی، هماهنگی‌های لازم را با برخی از بازار‌های موازی با بازار پول همچون بازار سرمایه داشته باشد. در حال حاضر به همین منظور است که رئیس کل بانک مرکزی، در شورای‌عالی بورس به عنوان یکی از اعضای اصلی این شورا حضور دارد.


وی همچنین درباره برخی سیاست‌های مکمل با افزایش نرخ سپرده بانکی هم گفت: در کنار هماهنگی نهاد‌های اقتصادی برای تحقق برخی اهداف، باید سیاست‌های مکمل دیگری همچون کنترل کسری بودجه که هر ساله افزایش می‌یابد در دستور کار دولت قرار گیرد.


علیزاده همچنین در پاسخ به این که تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های خصوصی در چه مرحله‌ای قرار دارد و گزارش نهایی آن چه زمانی اعلام می‌شود، گفت: گزارش درباره عملکرد بانک‌های خصوصی و موسسات مالی غیر دولتی در مرحله پایانی قرار داشته و در حال جمع بندی است. پیش‌بینی می‌شود که گزارش نهایی تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی اواخر خرداد ماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت می‌شود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: