bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
مدیر مسئول بازارنیوز مطرح کرد؛
مدیرمسئول بازارنیوز در تحلیلی کوتاه به نقش ویژه بخش خدمات در اقتصاد ایران و ضرورت توجه به آن در برنامه هفتم توسعه پرداخت.

دکتر غلامی

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رضا غلامی» مدیر مسئول بازارنیوز درباره نقش موثر بخش خدمات در توسعه اقتصادی کشور و ضرورت توجه ویژه به آن در برنامه هفتم توسعه گفت: متاسفانه این بخش در مقایسه با دیگر حوزه‌های اقتصادی کشور، کمتر مورد توجه قرار گرفته و در بسیاری از برهه‌های زمانی هم با بی‌مهری کارشناسان و عموم مردم مواجه شده است.


مدیرمسئول بازارنیوز خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به بخش خدمات در حلقه‌هایی همچون مجلس و یا سایر محافل غیرعلمی مرتبط با علم اقتصاد در بالاترین حد خود قرار دارد. افراد حاضر در این مجامع، این بخش را مترادف با دلالی و واسطه‌گری و خرده‌فروشی می‌دانند.


وی تصریح کرد: فعالیت‌های اقتصادی کشور به سه حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات تقسیم می‌شود که مولفه تولید در دو بخش ابتدایی مشهود بوده، اما در بخش خدمات، امری غیر ملموس محسوب می‌شود.


غلامی با تاکید بر این که بخش خدمات جزء مهمی از اقتصاد ایران است، گفت: در حال حاضر بخش‌های مرتبط با صنعت مالی کشور اعم از بانک‌ها، بورس و بیمه، ارکان نظام سلامت، صنعت توریسم و گردشگری و در نهایت تمامی اماکن تفریحی و اقامتی از جمله مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را زیر چتر حوزه خدمات قرار داد.


مشروح گفته‌های غلامی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: