bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
معاون اقتصادی بانک مرکزی، دسترسی کامل و جامع این نهاد به اطلاعات اقتصادی تمامی افراد را به عنوان پیش‌شرط تحقق نظام اعتبارسنجی در ساختار بانکی کشور دانست.

شیرجیانی

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛« محمد شیریجیان» معاون اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت پیاده‌سازی نظام اعتبارسنجی در ساختار بانکی کشور اظهار کرد: مهمترین چالش پیش روی این هدف میزان دسترسی به داده‌های جامع و با کیفیتی است که نظام بانکی می‌بایست آنها را از طریق منابع قانونی متعدد به دست بیاورد. 

 

معاون اقتصادی بانک مرکزی افزود: بانک مرکزی تمایل دارد که با استقرار نظام اعتبارسنجی، همه خدمات ارائه شده از سوی بانک‌ها به مشتریان خود، اعم از اعطای تسهیلات و تعریف تعهدات بانکی، مبتنی بر این نظام  صورت بپذیرد؛ لذا، ایجاد سیستم اعتبارسنجی در ساختار بانکی کشور را می‌توان به عنوان دستورکار‌ مهم بانک مرکزی و همچنین به نوعی الزام قانونی برای نظام اقتصادی کشور تلقی کرد.

 

وی تاکید کرد: استقرار سیستم اعتبارسنجی جزو الزامات یک نظام بانکی اعتباری محسوب می‌شود؛ به همین خاطر، لازمه داشتن چنین ساختاری، دسترسی آسان بانک مرکزی به اطلاعات مولفه‌های مهمی همچون وضعیت دارایی‌های ثبت شده مانند خودرو ، مسکن، سطح درآمدی افراد و عملکرد تجاری آنها بستگی دارد.

 

مشروح گفته شیریجیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: