bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
در گفتگو با بازار نیوز اعلام شد؛
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش ۵ هزار تومانی قیمت گوشت خبر داد و گفت: با کمبود عرضه دام مواجه هستیم.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز از افزایش 5 هزار تومانی قیمت این نوع گوشت در تهران خبر داد و اظهار کرد: برخی مدعی شدند که عرضه دام بسیار زیاد و تقاضا برای آن کم است.

وی ضمن تکذیب این خبر تصریح کرد: به دلیل کمبود دام، قیمت آن روند افزایشی گرفته، کسانی که عنوان می کنند عرضه زیاد است، آدرس بدهند که ما نیز از همانجا دام مورد نیاز بازار را تهیه کنیم.

ملکی تاکید کرد: همین امروز قیمت گوشت گوسفندی نسبت به ایام قبل از عید قربان 5 هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش یافته است.

این فعال بخش خصوصی درباره اینکه با توجه به ممنوعیت صادرات، آیا افزایش قاچاق منجر به چنین کمبودی در بازار شده است؟، ادامه داد: در هر حال ما با پدیده قاچاق مواجه هستیم و باید این مساله مدیریت و کنترل شود، چرا که هرچه دام خوب در کشور داریم به کشورهای عراق و امارات منتقل می شود.

ملکی درباره آخرین وضعیت قیمت دام زنده در بازار نیز گفت: در حال حاضر قیمت لاشه گوسفندی درجه یک خرید مغازه دار در هر کیلوگرم بین 365 تا 375 هزار تومان است ضمن اینکه مغازه داران نیز با احتساب 10 درصد سود این کالا را به مصرف کنندگان عرضه می کنند.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به شرایط عرضه، فعلا قیمت گوشت قرمز روند صعودی را طی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در حال حاضر دامداران از قیمت تعیین شده توسط وزارت جهاد کشاورزی ناراضی هستند، افزود: دامداران معتقدند که قیمت هر کیلوگرم دام زنده باید 185 هزار تومان باشد که اگر این قیمت لحاظ شود، به تبع آن قیمت گوشت نیز مجددا افزایش خواهد یافت.

ملکی درباره اینکه آیا قیمت مدنظر دامداران منطقی است؟، توضیح داد که دامدار نیز دلایل خود را دارد و با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید منطقی است که تولیدکنندگان نیز به دنبال افزایش نرخ باشند.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: