bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
در گفتگو با بازارنیوز اعلام شد؛
یک فعال صنعت طیور مواردی، چون گرانی خوراک، عدم تامین نقدینگی مرغداران و قیمت گذاری دستوری را از جمله دلایل کاهش جوجه ریزی و افت تولید عنوان کرد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ سیاوش رضایی، فعال صنعت طیور در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه چالش بازار مرغ به دلیل کاهش جوجه ریزی در مقطعی از تولید بوده و این مساله به زودی جبران می شود، گفت: کاهش جوجه ریزی مربوط به اسفندماه سال گذشته بوده است.

وی اضافه کرد: دوره پرورش مرغ 45 روزه است و اگر قرار بود جبرانی اتفاق بیفتد باید در اردیبهشت ماه این اتفاق رخ می داد، اما هم اکنون در خرداد ماه هستیم و خبری از بهبود کامل بازار نیست.

رضایی مواردی چون گرانی خوراک، عدم تامین نقدینگی مرغداران و قیمت‌گذاری دستوری را از جمله دلایل کاهش جوجه ریزی و افت تولید عنوان کرد.

وی خواستار تغییر سیاست‌گذاری‌ها در حوزه مرغ و تخم مرغ شد و افزود: با روند فعلی نه تنها گشایشی در تولید رخ نخواهد داد، بلکه شرایط روز به روز بدتر می شود و امکان وابستگی بیشتر به خارج از کشور نیز وجود دارد.

گفتنی است؛ بازارنیوز پیش از این در گزارشی به دلیل بنیادین وضعیت نامطلوب مرغ در کشور پرداخته بود که در آن به تغییر نژاد مرغ‌های بازار از نژاد آرین ایرانی به نژاد انگلیسی و فرانسوی است و تا این معضل حل نشود، بازار به آرامش نخواهد رسید.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: