bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
در گفتگو با بازارنیوز اعلام شد:
یک فعال بخش خصوصی درباره شرایط کنونی بازار تخم مرغ و وضعیت تولید آن در آینده هشدار داد،

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ سعید خانکی، فعال بخش خصوصی و کارشناس صنعت طیور در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به کاهش قیمت تخم مرغ گفت: متاسفانه قیمت تخم مرغ حدود 8 هزار تومان از نرخ مصوب آن کمتر است و در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین 38 تا 39 هزار تومان است.

وی اضافه کرد: این درحالی است که نرخ مصوب این کالا در هر کیلوگرم 47 هزار و 300 تومان است. این فعال بخش خصوصی ادامه داد: تولید تخم مرغ بسیار زیاد است و به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت آن افت زیادی داشته است.

وی وضعیت صادرات را چندان مطلوب ندانست و عنوان کرد که مصرف داخلی تخم مرغ نیز به دلیل گرم شدن هوا به شدت کاهش یافته است.

اکبری از عدم برنامه ریزی برای صادرات پیوسته و جدی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه صادرات محصولات پروتئینی از جمله مرغ و تخم مرغ در کشور ما تابع برنامه‌ریزی جدی نیست و به همین دلیل کشورهای هدف هم ایران را مبدا مطمئنی برای این منظور نمی بینند.

وی با اشاره به اختلالات ایجاد شده در بازار کنجاله سویا اضافه کرد: سویا در حال حاضر پیدا نمی شود و اگر هم باشد قیمت آن بسیار بالاست که همین امر قیمت تمام شده تولید را بالاتر می برد.

اکبری تصریح کرد: این مسائل منجر به دلسردی تولیدکنندگان و کاهش تولید خواهد شد و باید در این زمینه هوشیارتر عمل کرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در بازار مرغ هم با چالش مواجه هستیم که دلیل آن کاهش مقطعی تولید به دلیل زیان تولید کنندگان بوده است و باید تلاش کنیم که این اتفاق درباره تخم مرغ تکرار نشود.

پایان پیام//

برچسب ها: مرغ ، تخم مرغ ، طیور ، خانکی ، تولید
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: