bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به تداوم بحران در بازار کنجاله سویا گفت:هم اکنون واردکنندگان کالایی به مرغداران تحویل نمی‌دهند.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ ناصر نبی پور، رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به تداوم بحران در بازار کنجاله سویا گفت: هم اکنون واردکنندگان کالایی به مرغداران تحویل نمی‌دهند و آنطور که می‌گویند واردات این کالا به دلیل مباحث ارزی دچار مشکل شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد به کیلویی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان رسیده است، افزود: این در حالی است که قیمت مصوب هر کیلوگرم کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

نبی پور در بخش دیگری از سخنان خود درباره تولید تخم مرغ اظهار داشت: تولید این کالا بسیار زیاد است و به دلیل افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت آن افت زیادی داشته است.

وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ هم اکنون حدود ۸ هزار تومان از نرخ مصوب آن کمتر است، افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری بین ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان و نرخ مصوب آن ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

نبی پور درباره اینکه آیا با صادرات نمی‌توان شرایط فعلی را مدیریت کرد؟، گفت: صادرات انجام می‌شد، اما بخش نامه جدید دولت مبنی بر بازگشت مابه التفاوت ارزی صادرات را مختل کرده چرا که شورای اقتصاد هنوز مشخص نکرده میزان این مابه التفاوت چقدر است تا تولید بررسی کند که این صادرات برای او صرفه اقتصادی دارد یا خیر؟ به گفته این فعال بخش خصوصی مصرف داخلی تخم مرغ نیز به دلیل گرم شدن هوا به شدت کاهش یافته است.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: