bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک تاجر نهاده‌های دامی گفت: بازار کنجاله سویا در تیرماه به آرامش می‌رسد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛ یاسر شاه‌محمدی، فعال بازار نهاده‌های دامی در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز با اشاره به بحران ایجاد شده در بازار کنجاله سویا، گفت: میزان عرضه نهاده کنجاله سویا بسیار کاهش یافته و دلیل این مساله نیز موجودی اندک این نهاده در کشور است.

وی عدم تامین ارز مورد نیاز برای واردات کنجاله سویا را مهم‌ترین علت این اتفاق عنوان کرد.

شاه محمدی تصریح کرد: با این حال با تمهیدات اندیشیده شده پیش بینی می‌شود میزان واردات افزایش و وضعیت بازار کنجاله در تیرماه بهتر شود.

به گزارش بازار نیوز، بازار کنجاله سویا طی هفته‌های اخیر دچار نوسانات زیادی شده و تولیدکنندگان عنوان می‌کنند که واردکنندگان کالایی به مرغداران تحویل نمی‌دهند و آنطور که می‌گویند واردات این کالا به دلیل مباحث ارزی دچار مشکل شده است.

به گفته فعالان صنعت دام و طیور هم اکنون قیمت کنجاله سویا در بازار آزاد به کیلویی ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان رسیده و این در حالی است که قیمت مصوب هر کیلوگرم کنجاله سویا ۱۶ هزار و ۳۰۰ تومان است.

همچنین روز‌های گذشته خبر‌هایی مبنی بر آزادسازی بخشی از طلب‌های ارزی ایران از عراق منتشر شد که برخی از افراد نزدیک به مراجع تصمیم‌گیر اعلام کردند بخش زیادی از این پول‌ها، به وارادات کال‌های اساسی تخصیص داده شده است. احتمال می‌رود بازه تیرماهی که در بالا معرفی شد، به هیم ندلیل باشد.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: