bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۱
در گفتگو با بازارنیوز اعلام شد؛
یک فعال صنعت دامداری با بیان اینکه نرخ مصوب شیرخام (١۵ هزار تومان) از قیمت تمام شده تولید پایین‌تر است، گفت: چالش بازار سویا قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.

گروه کشت و دام بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ علیرضا شفاهی، دامدار و فعال صنعت دامداری در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز از چالش ایجاد شده در بازار کنجاله سویا و عدم مدیریت این مسأله به شدت انتقاد کرد و گفت: قیمت شیرخام در حالی ١۵ هزار تومان در هر کیلوگرم تصویب شده که نرخ تمام شده تولید این محصول ١۵ هزار و ۵٠٠ تومان است. وی اضافه کرد: با افزایش قیمت کنجاله سویا، نرخ تمام شده تولید بالاتر هم می‌رود.

شفاهی با اشاره به دشوار شدن تولید برای دامداران در سال‌های اخیر افزود: چالش‌های موجود منجر شد تا جمعیت زیادی از دام‌ها از جمله دام‌های مولد کشتار شود و این زنگ خطری برای وابستگی شدید در حوزه گوشت و لبنیات است.

وی با بیان اینکه واردکنندگان مشکل بازار سویا را عدم تامین ارز عنوان می‌کنند، گفت: درخواست ما از دولت این است که سریع‌تر چالش بازار این نهاده را مدیریت کند.

شفاهی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان تحت فشار بسیار زیاد به امر تولید مشغولند، گفت: خواستار تسهیل شرایط برای این قشر از جامعه هستیم.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: