bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به تداوم بحران بازار کنجاله سویا، گفت: کارخانجات لبنی اعلام کرده‌اند که نرخ شیرخام را از ابتدای خردادماه سال جاری، ۱۵ هزار تومان محاسبه می‌کنند.

کارخانجات شیرخام را از ابتدای خرداد ۱۵ هزار تومان می‌خرند

گروه کشت و دام بازارنیوز- مهربانو مهدوی؛«سید احمد مقدسی» رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با بازارنیوز درباره آخرین وضعیت بازار کنجاله سویا، گفت: وضعیت بازار این نهاده مطلوب نیست.


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران اضافه کرد: چند روز پیش شرکت پشتیبانی امور دام ۲۰ هزار تن کنجاله توزیع کرد که همه این محموله در طول یک روز تمام شد.


وی نیاز ماهانه کشور به کنجاله سویا را ۷۵ هزار تن اعلام و درباره قیمت مصوب شیرخام عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید، پیشنهاد دامداران برای نرخ مصوب شیرخام ۱۷ هزار تومان در هر کیلوگرم بود که در نهایت توافق شد قیمت این کالا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان (با ۱۰۰ تومان سود برای دامدار) باشد، اما ستاد تنظیم بازار قیمت این کالا را ۱۵ هزار تومان تصویب کرد.


مقدسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه دامداران عنوان می‌کنند که هنوز کارخانجات لبنی شیرخام را به نرخ مصوب از آنان خریداری نمی‌کنند، توضیح داد: به دنبال افزایش قیمت شیرخام دولت باید نرخ سه محصولی لبنی شیر، پنیر و ماست را نیز افزایش دهد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به اینکه شیرخام ۷۰ درصد قیمت تمام شده تولید لبنیات را شامل می‌شود، گفت: خوشبختانه قیمت سایر مواردی که ۳۰ درصد قیمت تمام شده تولید لبنیات را تشکیل می‌دهد، افزایش یافته است.


وی اضافه کرد: کارخانجات لبنی هم اعلام کرده اند که نرخ شیرخام را از ابتدای خرداد سال جاری، ۱۵ هزار تومان محاسبه می‌کنند؛ حال باید منتظر باشیم تا در پایان خردادماه که زمان تسویه حساب است این وعده محقق می‌شود یا خیر؟

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: