bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
«نعمتی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
مشاور وزیر اقتصاد ضمن انتقاد از پراکندگی آمار‌های اقتصادی برخی از نهاد‌های اقتصادی، این مسئله را به عنوان یکی از مهمترین ضعف‌های اقتصاد ایران توصیف کرد.

تشتت آمار، پاشنه آشیل اقتصاد ایران

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد نعمتی» مشاور وزیر اقتصاد در گفتگو با بازارنیوز پیرامون تشتت آمار‌های اقتصادی اظهار کرد: یکی از مهمترین ضعف‌های اقتصاد ایران عدم شفافیت داده‌های اقتصادی است. شعار اصلی وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم شفاف‌سازی آمار‌های اقتصادی است، زیرا با تحقق آن دولت می‌تواند مانع از بروز فساد در ساختار اقتصادی کشور شد.


مشاور وزیر اقتصاد تصریح کرد: در مقاطعی از زمان اطلاعات و صورت مالی شرکت‌های دولتی خط قرمز بود، اما این مسئله در دولت سیزدهم رفع و اکنون شاهد آن هسیتم که صورت مالی این شرکت‌ها به صورت شفاف توسط وزارت اقتصاد اعلام می‌شود.


وی همچنین درباره اختلاف نظر برخی دستگاه‌ها در ارائه آمار‌های اقتصادی تصریح کرد: این موضوع ارتباط مستقیمی با وزارت اقتصاد ندارد، اما با توجه به تغییر و تحولات به وجود آمده در برخی از این نهاد‌ها مانند مرکز آمار انتظار می‌رود که در آینده اختلاف نظر‌های موجود درباره آمار‌های اقتصادی به حداقل برسد. البته برخی از این اختلافات برای اقتصاد کشور طبیعی و یا حتی لازم، زیرا برخی از این نهاد‌ها تعاریف و یا روش‌های متفاوتی برای بررسی یک موضوع اقتصادی دارند، اما با این حال باید یک نهاد مشخص به عنوان مرجع اعلام  آمار‌های اقتصادی معرفی شود.


مشروح گفته‌های نعمتی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: