bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
«پیمان پاک» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی ضمن انتقاد از قاچاق دام بر صادرات مدیریت شده این مسئه تاکید کرد و گفت: می‌توان برای حل این مسئله، صادرات یک واحد دام در ازای عددی بیشتر از آن برای واردات گوشت را در دستور کار قرار داد.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علیرضا پیمان پاک» قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی پیرامون قاچاق دام اظهار کرد: سالانه رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد دلار صرف کالا قاچاق می‌شود و در این میان قاچاق یک هزار راس دام از کشور در مقایسه با این حجم از قاچاق را باید عددی اندک دانست، اما به هر حال مسئله قاچاق متاثر از دو علت صورت می‌پذیرد.

نسخه اولیه وزارت جهاد برای مقابله قاچاق دام/ صادرات یک واحد دام در ازای واردات گوشت+ فیلم
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی نخستین عامل موثر در تشدید قاچاق را اختلاف نرخ ارز دانست و گفت: در حال حاضر مسئله ارز در اقتصاد کشور دو وجه متفاوت دارد به گونه‌ای که اگر نرخ ارز آزاد شود، ما شاهد افزایش قیمت کالا‌ها خواهیم بود، اما در صورت اختلاف قیمت‌های ارز جذابیت‌های قاچاق بعضی از کالا‌ها به برخی از کشور‌های همسایه ادامه خواهد یافت.


وی تصریح کرد: تاکنون اقدامات و مکاتبات خوبی از طریق وزارت امور خارجه کشورمان برای مقابله با قاچاق دام صورت گرفته است. به عنوان مثال، مقامات کشور‌های قطر، امارات متحده عربی و کویت واردات قاچاق دام به کشورشان را ممنوع اعلام کرده‌اند و عمان هم واردات رسمی دام را متوقف کرده است.


پیمان‌پاک افزود: کشور عمان اعلام کرده که به دلیل مسائل همچون امنیت غذایی نمی‌تواند جلوی قاچاق به کشور را بگیرد؛ لذا، قرار بر این شد که مقامات ایران و عمان با همکاری‌های یکدیگر دستورالعملی مشخص را تهیه و بر مبنای آن اقدامات لازم  پیرامون این موضوع انجام شود.


مشروح گفته‌های پیمان‌پاک را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: