bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران:
وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: وزارت اقتصاد مالک یک درصد از سهام بانک آینده نیست.

وزارت اقتصاد مالک بانک آینده نیست

گروه بانک و بورس_ سعید ترکاشوند؛ «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و امور دارایی در حاشیه نشست مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون حکم دیوان عدالت اداری و واگذاری بانک آینده اظهار کرد: حق رای مجمع عمومی متناظر با سهام به وزارت اقتصاد سپرده شده است. یعنی هنگامی که مجمع عمومی تشکیل شود وزارت اقتصاد می‌تواند نماینده به این مجمع بفرستد.


وزیر اقتصاد تاکید کرد: وزارت اقتصاد سهام هیچ بانک خصوصی را به غیر از بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ندارد.


وی همچنین پیرامون وظیفه وزارت اقتصاد در مجمع عمومی بانک آینده توضیح داد: براساس توافقنامه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در مورد اصلاح عملکرد این بانک این توافقنامه به عنوان مصوبه توسط وزارت اقتصاد اعلام می‌شود.


خاندوزی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون زمان برگزاری مجمع بانک آینده تصریح کرد: صورت مالی باید به تصویب حسابرس برسد، چون صورت مالی بانک آینده در سال ۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در مجمع نیامد و تاخیر داشت وزارت اقتصاد تلاش کرد سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس بانک آینده عمل کند.

 

گفتنی است؛ عصر امروز خبری منتشر شد مبنی بر این که با رای دیوان عدالت اداری، حق رای ۶۰.۳ درصد از سهام مازاد بانک آینده به وزارت اقتصاد محول شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: