bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
وزیر اقتصاد در پاسخ به بازارنیوز مطرح کرد؛
وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران پیرامون آحرین وضعیت لایحه مقابله با رسوب کالا، گفت:برخی دستگاه‌ها همچون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و وزارت کشور نکاتی داشتند که در زمینه گمرک و اموال تملیکی اختلاف‌نظر بود، لایحه را در کمیسیون مربوطه نگه داشتند تا این اختلاف‌نظر دستگاه‌ها برطرف و به دولت ارسال شود.

بلاتکلیفی لایحه رسوب کالا به خاطر اختلاف نظر گمرک و اموال تملیکی

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسمی که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود، با حضور در جمع خبرنگاران، به برخی از پرسش‌های اصحاب رسانه پاسخ داد. خاندوزی در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز درباره آخرین وضعیت لایحه مقابله با رسوب کالا گفت: در حال حاضر نکات برخی دستگاه‌های اجرایی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت کشور درباره زمینه‌های گمرک و سازمان اموال تملیکی و همچنین اختلاف نظر‌های مربوط به این مسئله باعث شده که متن این لایحه در کمیسیون اقتصادی دولت بماند.


وزیر اقتصاد افزود: پس از رفع اختلاف نظر این چهار دستگاه، لایحه مذکور در دولت بررسی خواهد شد. دولت در نظر دارد مسئله رسوب کالا را در قالب لایحه حل کند. این لایحه داری دو بخش بوده که نیازمند اصلاح قانون اموال تملیکی و  گمرک است.


وی همچنین درباره زمان ارسال آن به دولت هم گفت: در رابطه با این مسئله باید دبیر محترم هیئت دولت پاسخ بدهد.


خاندوزی همچنین در پاسخ سوالی دیگر درباره منابع ارزی ایران در کشور چین هم توضیح داد: بر اساس اطلاعاتی که دارم همه منابع ایران در این کشور تحت عنوان طرح‌های اقتصادی فاینانسی است که چینی‌ها در کشورمان انجام می‌دهند.


وزیر اقتصاد همچنین افزود: برخی از شرکت‌های چینی مشغول سرمایه‌گذاری در حوزه اقتصادی مختلف ایران بوده و به واسطه این امر ما به از مابه‌ازای هزینه‌ای که در ایران به چینی‌ها پرداخت کنند، منابعی در چین دارند.  


وی همچنین درباره مقدار این منابع ارزی هم تصریح کرد: رقم این مبالغ یک ورودی و یک خروجی دارد و همواره در حال نوسان است و عدد ثابتی نداشته و به صورت روزانه درحال تغییر است.


خاندوزی همچنین درباره ادعای رئیس سابق سازمان خصوصی سازی مبنی بر سمت جانشینی وزیر اقتصاد هم گفت: جانشینی ندارم.


پایان پیام //

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: