bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
رئیس‌کل گمرک در نشست خبری مطرح کرد؛
رئیس‌کل گمرک در نشست خبری خود، به تشریح آخرین وضعیت لایحه مقابله با رسوب کالا، تعداد خودرو‌های ترخیص شده و همچنین مقدار کالا‌های اساسی موجود در گمرکات کشور پرداخت.

ترخیص ۶۹۳ خودرو از گمرکات کشور/ لایحه مقابله با رسوب کالا در مراحل نهایی است+ فیلم

گروه صنعت، معدن و تجارت بازار نیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد رضوانی‌فر» رئیس کل گمرک ایران در نشستی با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره تعداد خودرو‌های وارداتی اظهار کرد: تا کنون ۱۶۲۱ دستگاه اظهار شده است که از این تعداد، ۹۲۸ عدد آن روند تشریفات را طی می‌کند و ۶۹۳ خودرو ترخیص و تخلیه شده است.


رئیس کل گمرک همچنین درباره میزان کالای‌های موجود در گمرکات کشور هم گفت: در حال حاضر ۵ میلیون تن و به عبارتی دقیق‌تر ۴ ملیون ۸۰۰ هزار تن کالا در کشتی‌ها و محوطه گمرکات قرار دارد که از این تعداد ۳.۲ میلیون تن کالا در محوطه گمرکات قرار دارد.


وی تصریح کرد: علاوه بر این ۲۴۵ هزار تن کالا در ۱۴ کشتی در اسکله قرار داشته و در کنار آن یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا هم در ۲۵ کشتی در لنگرگاه‌ها قرار دارد.


رضوانی فر همچنین افزود تا روز ۲۰ مرداد، ۵۹ هزار میلیارد تومان حقوق ورودی از کالای موجود در گمرکات کشور دریافت شده است. در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۲۲ میلیون تن کالا صادر و ۳۸ میلیون تن وارد کردیم.


معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره رسوب کالا در گمرکات هم گفت: اساساً بسیاری از بنادر دنیا محل نگهداری کالا هستند و خیلی از بنادر منطقه کالا را در بنادر دپو می‌کنند. این به معنای ذخیره استراتژیک بوده و به معنای رسوب نیست.


وی همچنین اظهار کرد: کالای اساسی نه منتظر حقوق عوارض بوده نه قیمت ارز و پروسه ترخیص بسیار سریع انجام می‌شود.


رئیس‌کل گمرک همچنین درباره جزئیات تجارت خارجی هم توضیح داد:حدود ۲۳ میلیارد دلار صادرات محصولات پتروشیمی صورت گرفته است که عدد بزرگی است هم اکنون هند، چین امارات متحده و عراق، ۷۵ درصد تجارت کشور را شامل می‌شوند.

 

رضوانی فر همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت لایحه مقابله با رسوب کالا و همچنین اختلاف نظر برخی دستگاه‌ها مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین وزارت کشور به تشریح جزئیات این موارد پرداخت.

 

در کلیپ زیر پاسخ رئیس‌ کل گمرک به سوال خبرنگار بازارنیوز را مشاهده می‌کنید؛

 

 

پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: