bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
خضریان:
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کوتاهی دولت در ارائه لایحه مقابله با رسوب کالا، گفت: توقع مجلس از دولت این است که با توجه به این که متولی امور اجرایی بوده و بیش از هر قوه دیگری از نقاط ضعف امور اجرایی کشور با خبر است، لایحه‌ای را برای حل این معضل به مجلس ارائه دهد، در غیر این صورت از کمیسیون‌های تخصصی مجلس انتظار می‌رود برای حل معضل رسوب کالا طرحی را تنظیم کنند.

خضریان:دولت درباره لایحه رسوب کوتاهی کند، مجلس طرح می‌دهد

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی خضریان» سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون معضل رسوب کالا در مبادی‌های ورودی کشور اظهار کرد: هیئت رئیسه کمیسیون در طول چند ماه گذشته بازدید‌های متعددی از بنادر جنوبی کشور انجام داد. در حال حاضر گزارش دستگاه‌های اجرایی حاکی از آن است اکنون بالغ بر ۱ میلیون ۵۷۰ هزار تن کالا که عمدتاً کالا‌های اساسی هستند، رسوب کالا داریم.


سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: این مسئله نشان می‌دهد که قوانین موجود درباره امور واردات کالا و همچنین ترخیص آن‌ها از گمرکات کشور آن طور که باید لازم باشد، قوانین کارآمدی نیست. رسوب کالا در بنادر کشور نشانه‌ای واضح از ناکارآمدی در امور اجرایی کشور است که بخشی از آن خود را در قالب عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی کشور و همچنین بخش دیگر آن خود را در کارنامه سازمان گمرک در مدت زمان ترخیص کالا نشان می‌دهد.


وی تصریح کرد: مضاف بر ناکارآمدی دستگاه‌های مذکور، علت اصلی رسوب کالا در گمرکات به خلاء‌های قانونی این موضوع برمی‌گردد. انتظار مجلس از دولت این است که با توجه به این که  متولی امور اجرایی بوده و بیش از هر قوه‌ دیگری از نقاط ضعف امور اجرایی کشور با خبر است، لایحه‌ای را برای حل این معضل به مجلس ارائه دهد، در غیر این صورت از کمیسیون‌های تخصصی مجلس انتظار می‌رود برای حل معضل رسوب کالا طرحی را تنظیم کنند.


مشروح گفته‌های خضریان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: