bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
جدید‌ترین گزارش انجمن تولیدکنندگان تایر نشان از آن دارد که تولید لاستیک خودروی سواری در نیمه نخست امسال با کاهشی ۶ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه خود با سال قبل مواجه شده است.

کاهش ۶ درصدی تولید لاستیک سواری در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲+ جدول

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ جدید‌ترین گزارش انجمن تولیدکنندگان تایر از عملکرد کارخانجات تایر در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نشان از آن دارد که طی این مدت تولید انواع لاستیک در مقایسه با مدت زمان مشابه خود در سال ۱۴۰۱ با کاهش جدی مواجه شده است.


بر اساس این گزارش، در ۶ ماهه امسال ۴ هزار ۴۹۰ حلقه لاستیک خودرو‌های سواری از نوع بایاس (نوعی تایر ضخیم) به وزن ۲۹ تن تولید شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه با سال ۱۴۰۱، میزان تولید و وزن این نوع تایر به ترتیب کاهشی ۶۵ و همچنین ۶۶ درصدی را تجربه کرده است.


علاوه بر این، طی این مدت ۱۰ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۹۸ هزار حلقه لاستیک سواری رادیال با وزنی بالغ بر ۷۷ هزار و ۷۳۲ تن تولید شده که در مقایسه با ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ از نظر تعداد تولید و همچنین وزن به ترتیب با کاهشی ۶ و همچنین ۳ درصدی مواجه شده است.


مجموع میزان تولید و همینطور وزن این دو نوع لاستیک خودروی سواری نشان از آن دارد که در طول ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۱۰ میلیون و ۱۶۷ هزار و ۸۸۸ حلقه لاستیک سواری به وزن ۷۷ هزار و ۷۶۲ تن تولید شده است.


این آمار بیان‌گر آن است که صنعت تایر کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت زمان مشابه خود در سال گذشته، کاهشی ۶ درصدی را در تعداد تولید و همچنین ۳ درصدی را در وزن لاستیک خودرو‌های سواری شاهده بوده است.

کاهش ۶ درصدی تولید لاستیک سواری در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲+ جدول
تولیدات کارخانجات تایر صرفاً به تولید لاستیک خودرو‌های سواری خلاصه نمی‌شود و این صنعت تولیدات دیگری را هم برای دیگر خودرو‌های باربری، مسافربری، کشاورزی، موتور سیکلت و در نهایت دوچرخه داشته است که در جدول زیر به طول کامل تشریح شده است.


از ابتدای امسال بازار لاستیک با کمبود تایر مواجه بوده است. دلایل متعددی درباره علت این موضوع بیان شده است. عدم تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تایر و همچنین احتکار لاستیک خودرو سواری در سطح عرضه از جمله دلایلی است که برای این کمبود بیان شده است.


درپی افزایش انتقادات رسانه‌ها و همچنین آحاد مردم از کمبود لاستیک خودروی سواری در بازار، مسئولان وزارت صمت اعلام کردند که سعی بر آن دارند که با همکاری بانک مرکزی مشکلات ارزی تولیدکنندگان تایر را حل کند.


بر اساس جدول فوق، مجموع آمار تولیدات تایرسازان در همه محصولات نشان از آن دارد که میزان تولید انواع لاستیک و همچنین وزن آن در ۶ ماهه امسال هر یک ۴ درصد کاهش یافته است. حال باید دید که نیاز ارزی تولیدکنندگان تایر چه زمانی توسط بانک مرکزی پاسخ داده خواهد شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: