bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از شرایط نا به سامان بازار لاستیک خودرو‌های سواری گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولیدات این کالا توسط شرکت‌هایی صورت می‌پذیرد که متعلق به برخی از نهاد‌هایی هستند که وزارت صمت نمی‌تواند به خوبی در قابل آن‌ها اعمال نفوذ کند؛ لذا، این موضوع نظارت این وزارتخانه بر عملکرد آن‌ها را تا حدودی تحت الشعاع قرار می‌دهد.

ضعف دولت در کنترل بازار لاستیک/ وزارت صمت توانایی اعمال نفوذ بر برخی از تولیدکنندگان تایر را ندارد
گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «علی جدی» نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پیرامون وضعیت نابه سامان بازار لاستیک اظهار کرد: در خصوص دو کالای روغن موتور و همچنین لاستیک خودروی سواری شاهد وقوع تولیدات انحصاری هستیم که هچی گونه نظارت درستی بر آن‌ها صورت نمی‌پذیرد. در حال حاضر حوزه نفوذ وزارت صمت بر روی تولیدکنندگان این محصولات هم کم است.


نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت و به بیان دقیق‌تر وزارت صمت باید شرایطی را مهیا کند که تولید لاستیک و روغن موتور در کشور افزایش یافته و بازار آن‌ها را از انحصار خارج و وارد فضای رقابتی کند. با تحقق چنین مسئله‌ای دولت می‌تواند در این بخش به تنظیم بازار بپردازد.


وی در پاسخ به این سوال که اکنون در بازار لاستیک خودرو سواری با احتکار مواجه هستیم با گران‌فروشی، گفت: در حال حاضر پاسخ درستی نمی‌توان به این پرسش داد، زیرا آنچه که تاکنون درباره وضعیت این بازار از مسئولان وزارت صمت پیگیری کرده‌ایم این بوده که می‌گویند در اعمال نفوذ برای مدیریت بازار لاستیک از نفوذ کمتری برخوردار هستیم.


جدی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بخش قابل توجهی از تولید لاستیک توسط هلندیگ‌های بزرگی صورت می‌پذیرد که متعلق به نهاد‌هایی است که وزارت صمت نمی‌تواند به خوبی در قابل آن‌ها اعمال نفوذ کند؛ لذا همین مسئله به نوعی نظارت این وزارتخانه بر عملکرد آن‌ها را تا حدودی تحت الشعاع قرار داده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: