bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس انجمن صنعت تایر با اشاره به تعویق زمان آزادسازی قیمت لاستیک از احتمال بازبینی دوباره قیمت این کالا خبر داد.

احتمال بازنگری در قیمت تایر‌ها/ عرضه و تقاضا در بازار لاستیک متعادل است

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ روز گذشته نامه‌ای از سوی انجمن صنعت تایر در رسانه‌ منتشر شد که طی آن رئیس این تشکل از شرکت‌های بزرگ تولید کننده لاستیک خودرو خواسته بود که قیمت محصولات خود را به حالت قبل بازگردانند.


گفتنی است؛ اواخر آبان ماه امسال، «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت از برداشته شدن قیمت‌گذاری دستوری لاستیک خبر داد و در همین راستا هم مقرر شد که این امر از اوایل دی ماه ۱۴۰۲ محقق شود.


«جمال میرزایی» رئیس انجمن صنعت تایر در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت بازار لاستیک خودرو اظهار کرد: در حال حاضر این بازار در وضعیت مناسبی قرار دارد و عطشی که قبلا در آن وجود داشت، اکنون فرو نشسته است.


رئیس انجمن صنعت تایر درباره آزادسازی قیمت لاستیک هم گفت: این موضوع مصوبه ستاد تنظیم بازار را هم دارد، اما هنوز توسط وزارت صمت ابلاغ نشده؛ لذا، سازمان‌های ذی‌ربط با این موضوع تولیدکنندگان را از افزایش قیمت تایر منع کرده‌اند.


وی افزود: همزمان با اعلام وزیر صمت درباره حذف قیمت‌گذاری دستوری لاستیک، کلیه سایز‌های تایر افزایش قیمتی کمتر از ۲ الی ۳ درصد را تجربه کرد، اما در این میان قیمت برخی سایز‌های خاص این کالا بین ۵ تا ۹ درصد افزایش قیمت داشت. در حال حاضر با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای تایر، بازار این کالا در شرایط باثباتی قرار گرفته است.


میرزایی تصریح کرد: اکنون به دلیل بهبود وضعیت بازار، فروشندگان برای عرضه لاستیک‌های سایز ۱۴، ۱۵ و ۱۶ (پژو و سمند) به دلیل اشباع شدن بازار آن و همچنین نبوده متقاضی با مشکل مواجه شده‌اند. در طرف مقابل، در بازار تایر‌های سایز ۱۳، کمی التهاب وجود دارد؛ به گونه‌ای که هر جفت آن بعضاً تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هم خرید و فروش می‌شود.


رئیس انجمن صنعت تایر خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را یادآور شد که این التهاب بیشتر در حوزه دلال‌های این سایز از لاستیک است. در حال حاضر تولیدکنندگان، تمامی محصولات خود را در سایت‌های فروش خود عرضه کرده‌اند، اما با این حال متقاضی برای آن‌ها وجود ندارد.


وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا وزارت صمت هنوز مصوبه آزاد‌سازی قیمت لاستیک را ابلاغ نکرده، گفت: احتمال دارد که این امر به خاطر بازبینی دوباره قیمت‌های تایر باشد.


لازم به ذکر است؛ پیگیری‌های خبرنگار بازارنیوز از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان حاکی از آن است که بازبینی دوباره، علت تاخیر در آزادسازی قیمت لاستیک‌ بوده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: