bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
یک نماینده مجلس مطرح کرد؛
حسینی کیا گفت: مالیات یکی از منابع درآمدی دولت است بنابراین در زمانی که با تحریم هم مواجه هستیم درآمد‌های دولت افزایش می‌یابد.   

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید اکبری؛ سید محمد جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با خبرنگار بازارنیوز در رابطه با مزایای اجرایی شدن قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، گفت: اجرای سامانه‌های مالیاتی، زیرساخت خوبی است که امروز دنیا از آن بهره می برد و باعث ایجاد شفافیت مالی می‌شود و از مزایای دیگر سامانه مؤدیان این است که می توان فرارهای مالیاتی را رصد کرد.

رصد فرار‌های مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی/ می‌توانیم کمبود‌ها و میزان مصرف را رصد کنیم
وی افزود: مالیات یکی از منابع درآمدی دولت است بنابراین در زمانی که با تحریم هم مواجه هستیم درآمدهای دولت افزایش می یابد.  


این نماینده مجلس ادامه داد: اخذ درآمدهای مالیاتی روال رایج بسیاری از کشورهای است و اگر بتوانیم زیرساخت های این افزایش درآمد را با استفاده از سامانه مودیان فراهم کنیم، قطعا در کاهش کسری بودجه دولت موثر خواهد بود و هرچه کسری بودجه کمتری داشته باشیم تورم هم کاهش خواهد یافت.


حسینی کیا با اشاره به تاثیر اجرای سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی بر شفافیت میزان مصرف در کشور، گفت: سامانه مودیان چون به سامانه جامع انبارها و تجارت وصل است، بنابراین هم می توانیم کمبودها را رصد کنیم و همچنین بررسی دقیقی از میزان مصرف داشته باشیم.


وی با بیان اینکه با اجرای سامانه مؤدیان می توانیم منابع کشور را به سمت تولید و اشتغال ببریم، گفت: قطعا اجرای قانون پایانه های فروشگاهی در افزایش تولید و اشتغال در کشور موثر است؛ زمانی که نظام مالیات گیری عادلانه‌ شود، افراد به سوی تولید رفته و اشتغال آفرینی در کشور افزایش می‌یابد.


این نماینده در رابطه با فرارهای مالیاتی و امتناع از وصل شدن به سامانه مودیان، اظهار داشت: راه‌های فرار مالیاتی در کشور زیاد است درحالی که برای پیشبرد اهداف باید جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شود؛ بنابراین الزاماتی را در نظر گرفتیم و دولت وظیفه دارد با ایجاد شفافیت اقتصادی و مالی در کشور راه سودجویان را ببندد.


حسینی کیا در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از اصناف، فرارهای مالیاتی زیادی دارند و به عنوان نمونه از مشتری های خود می خواهند که به جای استفاده از کارت خوان، پول نقد پرداخت کنند که باعث همه اینها را شناسایی کرده و جلوی فرار آنها را بگیریم.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: