bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از کاهش قیمت سکه در بازار در پی عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا خبر داد و گفت: در صورت تداوم این سیاست، بازار اثرات مثبتی را نظاره‌گر خواهد بود.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «نادر بذرافشان» رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون عرضه شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلا و تاثیر آن بر قیمت‌ها اظهار کرد: قیمت طلا و سکه در روز‌های ابتدای هفته گذشته رشد قابل توجهی داشت، به طوری که در آن مقطع، قیمت سکه به عدد ۳۴ میلیون تومان و قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار هم به رقم ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان رسیده بود.

افت قیمت سکه در پی سیاست طلایی بانک مرکزی/ کاهش قیمت‌ها تا چه زمانی ادامه دارد؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: پس از عرضه شمش طلا در مرکز مبادله، قیمت سکه ناگهان ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت هر گرم طلا هم ۴۷ هزار تومان کاهش پیدا کرد. به بیان دقیق‌تر، بعد از اجرای سیاست‌های جدید بانک مرکزی در بخش طلا، ما شاهد بازگشت ثبات به این حوزه بودیم.


وی همچنین درباره وعده بانک مرکزی پیرامون عرضه سکه‌های جدید در بازار گفت:این مطلب همچنان در حد یک خبر باقیمانده، چرا که تاکنون هیچ یک از جزئیات آن مانند نحوه عرضه، قیمت، روش فروش آن توسط واحد‌های صنفی و همینطور سایر شرایط آن از سوی این نهاد اعلام نشده؛ البته باید این نکته را هم یادآور شد که اعلام همین خبر، تاثیر مهمی در کاهش قیمت سکه در بازار داشته است.


بذرافشان با اشاره به عرضه شمش طلا از طریق مرکز مبادله ارز و طلا که در اواخر هفته قبل اجرایی شده بود، گفت: این طرح، رویکرد جدید بانک مرکزی بوده و به گفته مسئولان این نهاد، هدف از انجام چنین کاری این است که شمش‌ها مستقیماً به دست مصرف‌کننده نهایی آن یعنی تولیدکنندگان طلا و جواهر برسد.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: این طرح می‌تواند شرایط بازار طلا را به طور کلی تغییر دهد. در صورت تداوم آن، بازار اثرات مثبتی را تجربه خواهد کرد.


وی یادآور شد: اکنون نزدیک به یک سال است که امکان واردات شمش طلا به کشور مهیا شده، اما در طول این مدت واردکنندگان این کالا، به منظور رفع تعهدات ارزی خود، آن را در بازار عرضه می‌کردند. در رویکرد جدید بانک مرکزی، کنترل بر نحوه عرضه این شمش‌ها بیشتر شده و بر همین اساس واردکنندگان باید طلای خود را صرفاً از طریق مرکز مبادله عرضه کنند. در این طرح، اتحادیه طلا و جواهر هم در کنار آن مرکز، فیلتر کنترلی خاصی را اعمال خواهد کرد.


بذرافشان درباره کاهش قیمت سکه در بازار هم گفت: افت قیمت این کالا از اواخر هفته قبل آغاز شده و حتی روز گذشته کاهش ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی را هم تجربه کرد. در حال حاضر بازار در شرایط باثباتی قرار دارد.


رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به سوالی پیرامون ادامه‌دار بودن روند افت قیمت سکه در طول روز‌های آتی، گفت: تداوم این وضعیت به عوامل مختلفی مانند عرضه سکه از سوی بانک مرکزی، فروش شمش طلا در مرکز مبادله، واکنش بازار‌های داخلی به تغییرات نرخ ارز، تحولات بازار‌های جهانی و همچنین تنش‌های منطقه‌ای بستگی دارد.


وی در پایان، پیرامون تقاضا‌های به وجود آمده در بازار طلا هم گفت: در حال حاضر بازار طلا همچون گذشته در شرایط رکود به سر می‌برد و فقط در ایام منتهی به روز زن قدری با افزایش تقاضا همراه شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: