bazarnews

کد خبر: ۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۰
اتاق تعاون ایران مشاور ۳ قوه است
دبیرکل اتاق تعاون ایران با بیان اینکه ۲۰ میلیون نفر در بخش تعاون کشور به طور مستقیم فعالیت می‌کنند و به دلیل ظرفیت‌های بالا و دستیابی به منابع مردمی، بیشترین کمک را به تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌کند، گفت:‌ اتاق تعاون ایران طبق قانون مشاوره سه قوه است.
بازار نیوز -ماشاالله عظیمی در نشست مجمع تعاونگران اتاق تعاون ایران با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش تعاون کشور بهترین ابزار برای خروج از رکود اقتصادی است، اظهار داشت:‌ هم‌اکنون 20 میلیون نفر در بخش تعاون کشور فعال هستند.

وی افزود: تعاونگران با ظرفیت عظیمی که دراختیار دارند بهترین ابزار و مسیر برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستند و در این باره تجربه کشورهای پیشرفته دنیا نشان می‌دهد که این ابزار قدرتمند، اقتصادهای بیمار و راکد را درمان کرده است.

دبیرکل اتاق تعاون ایران با اشاره به لزوم حضور جدی کمیسیون‌های تخصصی اتاق تعاون ایران در کنار کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برای تصمیم‌گیری و ارائه نظرات دقیق کارشناسی، افزود: اتاق تعاون ایران طبق قانون مشاوره سه قوه بوده و حضور فعالان این بخش در کنار نمایندگان مجلس بسیار راهگشا خواهد بود.

وی مهمترین مسئله فعلی اقتصاد کشور را رکود اقتصادی اعلام کرد و گفت: بسیاری از بخش‌های اقتصاد کشور به وسیله تعاونی‌ها در حال مدیریت است که به عنوان مثال؛ در حوزه حمل و نقل بیش از 75 درصد توسط تعاونی‌ها انجام می‌شود.

عظیمی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی نیز تعاونی‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و تأمین نیازهای کشور دارند، گفت: برخلاف آنچه که سیاست‌های بالادستی تأکید دارد، اما بدنه دولت عزمی برای توسعه بیشتر و افزایش سهم تعاون در اقتصاد کشور ندارد.

وی درباره لزوم افزایش حمایت‌های مالی از بخش تعاون کشور، خواستار ایجاد یک بانک تخصصی دیگر در حوزه تعاون شد تا دستیابی به سهم 25 درصدی در اقتصاد تسهیل شود.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: