bazarnews

کد خبر: ۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: بیماری لک سفید به جان میگوهای سایت پرورش ماهی چوئبده آبادان افتاده است.
بازار نیوز -جلیل مختار عصر پنجشنبه در حاشیه جلسه بررسی وضعیت اشتغال در شهرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار رسمی ۸۶ استخر پرورش میگو چوئبده به بیماری لکه سفید مبتلا شده اند، اظهار کرد: منابع غیر رسمی تعداد استخرهای مبتلا به این بیماری را ۹۶ استخر عنوان کرده اند.

وی از سوءمدیریت و برخورد غیر حرفه ای مسئولان شیلات خوزستان به عنوان دلایل اصلی بروز این مشکل یاد کرد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نماینده مجلس، مکانیزم نظارتی و پیگیری خود را در این خصوص به انجام می رسانم و هر کجا احساس کنم که فردی در راستای تحقق موضوع اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری کارشکنی کرده باشد، با قاطعیت و جدیت ورود می کنم.

مختار اضافه کرد: برای این منظور هفته آینده موضوع حادث شده را در قالب طرح سئوال از حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مجلس پیگیری می کنم و هیچگاه از احقاق حقوق مردم کوتاه نمی آیم .

به گزارش خبرنگار مهر، بیماری لکه سفید در زمان حاضر جدی ترین و سخت ترین بیماری ویروسی تاثیرگذار در انواع گونه های میگو بوده وعامل بیماری «باکولوویروس» است، این ویروس به شکل تخم مرغی تا میله ای متغیر بوده و دارای یک زائده دم مانند بوده و طیف وسیعی داشته و از طریق افقی و عمودی قابل انتقال است.

در سال ۱۳۸۱ برای نخستین بار در کشور بیماری لکه سفید در چوئبده (تنها سایت پرورش میگوی خوزستان) پیدا شد و تقریبا تمام محصول پرورش دهندگان را نابود کرد، تاثیر این بیماری به قدری بود که صنعت میگوی خوزستان هنوز نتوانسته قد راست کند.

شیوع دوباره این بیماری در سال جاری نیز خسارت سنگینی به پرورش دهندگان میگو وارد کرده است.
مهر
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: