bazarnews

کد خبر: ۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
قربانی:
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه واردات ماهی باوجود ظرفیت دریایی بالای کشور توجیه پذیر نیست،گفت:ماهی های قاچاق باعدم غربالگری می توانند سلامت مردم را به خطر بیندازند.
بازار نیوز - محمدحسین قربانی  درباره وضعیت تولیدآبزیان دریایی درکشور،گفت: با توجه به وضعیت و ظرفیت  تولید آبزیان دریایی درکشور به هیچ وجه  نیازی به واردات ماهی نداریم و می توانیم با توسعه پرورش ماهی در راستای بهبود وضعیت تولیدکنندگان ماهی  حرکت کنیم.

بهترین منابع آبزی پروری در شمال  و جنوب کشور وجود دارد
نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  ما درکشوری زندگی می کنیم که  تمام بسترها برای پرورش ماهی  مهیا است،تصریح کرد: با یک برنامه ریزی بهینه می توان نه تنها میزان  تولید ماهی را  در انواع متخلف افزایش داد، بلکه می توانیم در تولید میگو نیز بیش از گذشته  موفقیت آمیز عمل  کنیم.

وی ادامه داد:متاسفانه  بسیاری از منابع آبی ما  بدون برنامه  وارد دریا می شود،این درحالی است که  ما می توانیم به سادگی با برنامه ریزی تولید محور در راستای تولید ماهی در  قفس اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین منابع آبزی پروری در شمال  و جنوب کشور وجود دارد ،یادآورشد:ذخایر آبزیان دریایی ما بدیهی است که در دریا کم شده است،اما بازهم نمی توان واردات ماهی را درکشوری همچون ایران که سرشار از فضای دریایی و جغرافیایی مناسب است را  توجیه کرد.  

نایب رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه ایران ظرفیت بالایی در  تولید آبزیان دریایی دارد، یادآور شد:ورود ماهی قاچاق اگر رویت شود باید به شدت با آن برخورد شود؛زیرا ورود ماهی قاچاق علاوه بر امکان شیوع بیماری با اصل اقتصاد مقاومتی نیز در تعارض است.


خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: