bazarnews

کد خبر: ۱۱۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته جاری را متعادل دانست و شرکت‌های سرمایه‌گذار را به عنوان نماد‌های پیشتاز این هفته بورس عنوان کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «احمد اشتیاقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت این بازار در هفته منتهی به خرداد ماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود که روند بازار سهام در این هفته متعادل باشد. مثبت و یا منفی شدن آن به تعیین تکلیف نرخ سود اوراق بستگی دارد.

پیش‌بینی بورس در هفته منتهی به خرداد ۱۴۰۳/ کدام‌نماد‌ها پیشتاز این هفته بازار سهام هستند؟
این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: در هفته قبل میزان بازدهی نرخ اوراق به ویژه اوراق اخزا تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرد. در صورت کاهشی شدن این نرخ، بازار سرمایه می‌تواند در وضعیت مثبتی مورد معامله قرار بگیرد، اما اگر روند آن کماکان افزایشی باشد، یعنی بازدهی آن در محدوده عددی بیش از ۳۵ درصد رقم بخورد، این انتظار را می‌توان داشت که بورس شرایط منفی را ادامه دهد.

وی با اشاره به اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ هم گفت: تعیین تکلیف این موضوع صرفاً باعث توقف ریزش بازار سرمایه شد. در حال حاضر چالش اخیر این روز‌های بازار بورس معطوف به وضعیت نرخ بهره است. در صورت افت بازدهی اوراق، روند بازار سهام در این هفته متعادل مثبت خواهد شد.


اشتیاقی همچنین درباره نماد‌های پیشتاز این هفته بازار سرمایه هم گفت: با توجه به تعیین تکلیف اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳، انتظار می‌رود در هفته پیش رو شرکت‌های سرمایه‌گذاری متاثر از این موضوع شرایط خوبی را در مقایسه با سایر نماد‌های بورسی تجربه کنند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: