bazarnews

کد خبر: ۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
شهردار یکی از شهرهای روسیه به جرم باج گیری از بازرگانان به تحمل 12،5 سال زندان با سخت گیری ویژه و پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.
بازار نیوز - رسیدگی به پرونده یوگنی اورلاشوف شهردار یاروسلاول در شمال شرق شهر مسکو یکی از گسترده ترین پیگردهای قضایی در حوزه مبارزه با فساد مالی بود که در جریان شش ماه رسیدگی فقط از 100 شاهد مرتبط با جرایم صورت گرفته بازپرسی شد.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (یکشنبه) در این باره اعلام کرد: اورلاشوف افزون بر تحمل زندان با تدابیر ویژه باید 900 هزار دلار جریمه نقدی برای جرائم مرتکب شده بپردازد.
همچنین یکی از مشاوران شهردار سابق نیز به دلیل مشارکت در این جرائم به تحمل هفت سال زندان محکوم شده است.

احکام صادره در باره این دو مقام محلی یکی از سنگین ترین مجازت ها در روسیه برای مجرمان فساد مالی و اقتصادی بشمار می رود.

سرعت عمل در معرفی رسانه ای متخلفان و مجرمان فساد مالی و اداری در روسیه، گام نخست مبارزه با این پدیده است، بگونه ای که در همان روز کشف مطمئن تخلف و نه احتمالی، نام و تصویر فرد در هر مقام و هر پستی که باشد رسانه ای شده، مجبور به استعفا و سپس برای محاکمه و تعیین میزان مجازات راهی زندان می شود.

اوایل ماه جاری نیز کشف حدود 900 هزار دلار از محل سکونت آندره بلیانینوف رییس سازمان فدرال گمرکات روسیه، سبب استعفای فوری این مقام چند ساعت پس از انتشار خبر و تصویر وی کناره وجه نقد شد و تحقیقات برای شناسایی منبع تامین این پول ادامه دارد. 

براساس اطلاعات اولیه، ماموران تحقیق در چارچوب رسیدگی به موضوع قاچاق مشروبات الکلی، خانه بلیانینو را بازرسی کرده بودند که پول ها کشف شد.

همچنین چندی پیش در یک اقدام ضد فساد، استاندار منطقه کروف روسیه هنگام دریافت 400 هزار یورو رشوه نقدی از سوی ماموران بازداشت و پس از مدت کوتاهی چهره وی داخل سلول رسانه ای شد.

دستگیری استاندار ساخالین و شهردار ولادی وستوک نیز با اتهام های مشابه از دیگر اقدام های اخیر ضد فساد مالی در روسیه است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه که تاکنون بارها خواستار گسترش دامنه مبارزه با سودجویی های غیرقانونی در اقتصاد ملی و دولتی شده، فساد مالی را در ردیف تهدیدهای تروریستی قرار داده است.

پوتین با تاکید بر ضرورت کنترل جدی سازمان های مسئول هزینه کردن بودجه های دولتی اظهار کرد: فساد مالی باید در نقطه تولد هدف مقابله قرار گیرد.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: