bazarnews

کد خبر: ۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
دبیر کل اتاق تعاون ایران مطرح کرد
دبیر کل اتاق تعاون ایران در مراسم افتتاحیه رسمی صنعت ساختمان از حضور بیش از ۱۲۳۵ شرکت داخلی و خارجی خبر داد و گفت: این صنعت به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی ۳۰۰ رشته فعالیت اثر می‌گذارد.
بازار نیوز - ماشاءالله عظیمی دبیر کل اتاق تعاون ایران در آیین مراسم افتتاحیه رسمی شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان از حضور بیش از 1235 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه بیش از 1.5 میلیون زوج جوان در کشور حضور دارند ضرورت افزایش ساخت مسکن دو چندان شده و بر جذابیت‌های این صنعت می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه اقدامی برای خروج از رکود است،‌ خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط رکودی اقتصاد کشور ضرورت برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان برای به رونق در آوردن چرخه‌های تولید کشور بیشتر محسوس می‌شود.

عظیمی از تأثیر مستقیم و غیرمستقیم صنعت ساختمان بر روی 300 رشته فعالیت خبر داد و گفت: بخش مسکن به صورت مستقیم نقش مؤثری در ایجاد اشتغال نیز دارد.

وی افزود: این صنعت باید با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید سبک‌سازی و مقاوم‌سازی در رونق ساخت‌وسازها تأثیر بگذاریم.

دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه یازدهمین دوره از برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان با توجه به گستردگی فعالیت‌های بخش تعاون کشور توسط اتاق تعاون ایران برگزار می‌شود،‌گفت: امسال شرکت‌کنندگان خارجی 20 درصد نسبت به سال گذشته مشارکت بیشتری داشتند و در سال‌های آینده با افزایش فضای نمایشگاهی محدودیت‌ها برای دیگر شرکت‌کنندگان نیز برداشته خواهد شد.

عظیمی همچنین از دولت و مجلس به خاطر همکاری‌ها و توجه به بخش صنعت ساختمان قدردانی کرد و آن را برای تحرک‌بخشی و افزایش رونق کافی ندانست.

دبیر کل اتاق تعاون ایران در ادامه از دولت خواست تا دیون پیمانکاران و بخش‌های مختلف اقتصادی کشور را به زودی بپردازد چرا که این پیمانکاران از سرمایه‌های کشور هستند.

وی در پایان استفاده از نوآوری و تکنولوژی‌های جدید و همچنین تغییرات در محصولات تولیدی را از جمله تفاوت‌های نمایشگاه امسال اعلام کرد و گفت: ایران از نظر مواد اولیه و همچنین  ذخایر معدنی یک کره کوچک است و تمام منابع را در اختیار دارد و امیدواریم در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های صحیح این ظرفیت‌ها به درستی مورد استفاده قرار گیرد.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: