bazarnews

کد خبر: ۴۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳
شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در شرایطی اعلام کرده است که از امروز (دوشنبه) فروش سوخت به ایرلاین‌های داخلی را نقدی خواهد کرد که اظهارات مسئولان شرکت های هواپیمایی نشان از آن دارد که نه تنها هنوز مقدمات نهایی کار فراهم نشده که در شرایط فعلی شرکت های هواپیمایی توانایی اجرایی کردن این طرح را نیز نخواهند داشت.
بازار نیوز -  هرچند شرکت پخش اعلام کرده این طرح در حال حاضر تنها در ۶ فرودگاه ایران که کمترین پرواز را دارند اجرایی می‌شود اما حتی این شرایط مقدماتی نیز برای بسیاری از ایرلاین‌های ایرانی فراهم نیست.

هوشنگ صدیق-مدیر عامل شرکت هواپیمایی زاگرس- درباره آخرین خبرها از پیگیری ایرلاین‌ها در به تعویق انداختن اجرای این طرح توضیح داد: هرچند به ما با ارسال نامه‌ای اطلاع داده شده که باید به بانک مراجعه کرده و شرایط را برای فروش نقدی با استفاده از کارت بانکی فراهم کنیم اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره جزئیات این طرح به ما داده نشده و مشخص نیست که آیا از اول شهریور برای دریافت سوخت با مشکل مواجه خواهیم شد یا شرایط قابل مذاکره است.

به گفته وی وقتی یک شرکت هواپیمایی در طول روز بین ۵۰ تا ۶۰ پرواز را مدیریت می کند قطعا زمان ان‌را نخواهد داشت که برای سوختگیری هواپیماهای خود معطل شده و یا با مشکلاتی در فرایند اجرای پرواز مواجه شود.

مدیرعامل زاگرس  همچنین به نحوه تسویه حساب ایرلاین ها با آژانس های هوایی اشاره کرد و گفت: بر اساس قواعد فعلی پول بلیط هر پرواز به فاصله ۱۵ روز به ایرلاین تحویل می‌شود و این فرایند حتی می‌تواند طولانی‌تر شود. در چنین شرایطی قطعا شرکت هواپیمایی نیاز به زمانی خواهد داشت که برنامه های سفری خودرا نهایی کرده و با آژانس تسویه حساب کند تا امکان ان وجود داشته باشد که پول سوخت پرداخت شود.

صدیق خاطرنشان کرد: شرکت‌های هواپیمایی در طول روز به بسیاری از فرودگاه‌ها پرواز دارند و با توجه به حجم بالای این جابه‌جایی مشخص نیست که امکانات و شرایط در هر فرودگاه به چه گونه‌ای وجود دارد. از این رو تا زمانی که جزئیات اجرای این طرح مشخص نشود  ایرلاین ها امکان اجرای آن را نخواهند داشت واین امر شاید در برنامه‌های پروازی تاثیری منفی بگذارد.
ایسنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: