bazarnews

کد خبر: ۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
شافعی عنوان کرد:
غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در همایش تجاری ایران و استرالیا، از گسترش روز افزون روابط تجاری و اقتصادی این دو کشور خبر داد.
بازار نیوز - رتبه هجدهم اقتصاد ایران در دنیا و برخورداری از موقعیت استراتژیک، زمینه توسعه روابط اقتصادی ایران و استرالیا فراهم کرده است.
 
 غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در همایش تجاری ایران و استرالیا، با بیان اینکه تهران  و ملبورن به لحاظ قدرت اقتصادی  به ترتیب  در رتبه هجدهم و نوزدهم دنیا قرار دارند، گفت: دو کشور مذکور با برخورداری از ظرفیت‌های فراوان طبیعی و انسانی می‌توانند شرکای خوبی برای یکدیگر باشند؛علاوه بر این بازار بزرگ 80 میلیونی کشور و موقعیت استراتژیک ایران جهت ورود به کشورهایی از جمله افغانستان، ترکیه و عراق امتیاز دیگری است که استفاده از این ظرفیت‌ برای  استرالیا، حائز اهمیت است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: انتظار می رود تا سقف 10 میلیارد دلار مناسبات اقتصادی دو کشور را  توسعه یابد.
 
وی با اشاره به بازگشایی دفتر استرالیا در ایران عنوان کرد: این اتفاق خبر خوبی برای فعالان دو کشور محسوب اولین گام جدی برای  توسعه همکاری‌های دو  کشور تلقی می‌شود.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که کشور ایران یک درصد جمعیت دنیا و هفت درصد بخش معادن را در بردارد  محرک اصلی برای همکاری‌های فی مابین به شمار می رود.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن و کشاورزی ایران با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش معدنی کشور عنوان کرد: بیش از 15 هزار پتانسیل منابع معدنی به ارزش 770 میلیارد دلار در این بخش موجود است که  200 میلیارد دلار پروژه‌های تعریف شده نفت و گاز  نیز به این ظرفیت اضافه می شود.

شافعی در بخش دیگری از سخنانش به بحران آب کشور اشاره کرد و افزود: با در نظر داشتن دانش بالا و تجربه استرالیا در زمینه مدیریت آب و نیز بحران آب موجود در کشور، یک علاقمندی جهت همکاری در این بخش احساس می‌شود؛ علاوه بر این در بخش‌های آموزشی، محصولات دامی، کشاورزی، بهداشت و درمان و توریسم نیز زمینه برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور موجود است.

وی در پایان گفت: توسعه روابط تجاری، آغاز فصل جدیدی در روابط اقتصادی فی مابین ایران و استرالیا تلقی می‌شود و امید است دو کشور مذکور از طریق بخش‌های خصوصی فرصت را مغتنم شمرده تا در آینده‌ای نزدیک شاهد دستیابی به جایگاه مطلوب باشیم.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: