bazarnews

کد خبر: ۶۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه نرخ ارز در کشور غیرواقعی است، گفت: این موضوع باعث افزایش قاچاق در کشور می شود.
بازار نیوز - واقعی نبودن نرخ ارز  قاچاق را زیاد می کند مسعود خوانساری در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه با وجود رشد اقتصادی در سه ماه ابتدایی سال گفت: هنوز چالشهای عمده ای در بخش اقتصادی باقی مانده است.

وی اظهار داشت: بنگاه‌های اقتصادی در کشور با مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو هستند و کمبود تقاضا در اکثر محصولات وجود دارد و این امر موجب شده تا کارخانه ها با ظرفیت اسمی خود کار نکنند.

خوانساری افزود: بخش ساختمان هنوز در رکود است و بدهی‌های دولت به پیمانکاران وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران همچنین به ضرورت رونق درحوزه گردشگری اشاره کرد وگفت: در دوهفته گذشته به دعوت تایوان یک هیات اقتصادی به این کشور رفت که سفر موفقیت آمیزی بود و امیدواریم شاهد اثرات مثبت آن در کشور باشیم.

خوانساری در خصوص موفقیت مدیران نفتی در اوپک نیز ،گفت : با تمهیدات مدیران نفتی اکنون نرخ هر بشکه نفت به ۵۰ دلار رسیده و انتظار می رود این روند افزایشی موجب شود تا کسری بودجه از این طریق حل و فصل شود.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع استان تهران در ادامه به واقعی نشدن قیمت  ارز اشاره کرد و گفت: یکی ازدلایل قاچاق واقعی نبودن نرخ ارز است و برای جلوگیری از قاچاق با تعرفه‌ها بازی می‌کنیم که همین امر یکی از عوامل قاچاق در کشور است ضمن آنکه این موضوع جایگاه ما را در شاخص های بین المللی خدشه دار می کند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه بررسی لایحه برنامه ششم در کمیسیون تلفیق مجلس شروع شده است، اظهار داشت: انتظار ما این است که مواردی که می‌تواند در جهت رونق اقتصادی و خروج از رکود کمک کند در این برنامه گنجانده شود.

خوانساری  به موضوع بیکاری و اشتغال اشاره کرد و گفت: کاهش فساد در تمام دستگاه‌ها، موضوع کمبود آب در کشور و بهبود فضای کسب و کار از موضوعات مهمی است که باید در برنامه ششم لحاظ گردد.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: