bazarnews

کد خبر: ۱۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
لاریجانی در بدو ورود به گلستان:
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی از هفته آینده ، گفت: 30درصد از بودجه کشور در پنج ساله آینده در بخش عمرانی هزینه خواهد شد.
بازار نیوز -  «علی لاریجانی» عصر امروز -چهارشنبه- و در بدو ورود به شهر گرگان در جمع خبرنگاران با بیان این مطب افزود: باید این بودجه را در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها قرار دهند تا از این تمرکزگرایی کمی فاصله گرفته تا صاحب نظران پروژه های ریز را که وجود دارد مورد بررسی قرار داده و سهم و نقش آن ها در حل مشکلات زیادتر شود.
لاریجانی در سفری سه روزه به استان گلستان قرار است در اجلاسیه بزرگداشت 4هزار شهید این استان شرکت کند.

وی همچنین در شورای اداری شهرهای مختلف گلستان شرکت کرده و با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار گلستان دیدار خواهد کرد.
رییس مجلس با ابراز خرسندی از سفر به استان گلستان گفت: برای من جای بسیار مسرت است که فرصتی فراهم شده تا ظرف دو سه روز از نزدیک به مردم این استان عرض ارادت کنم و همچنین با حضور در شورای اداری و شهرهای مختلف، وضعیت این استان را از نظر آبادانی و مشکلاتی که وجود دارد، از نزدیک ببینم.

وی افزود: غالبا نظرات و مشکلات نمایندگان مختلف استان گلستان در مجلس شنیده می شود. ما به این استان سفر کرده ایم تا از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شویم، بویژه از آن جهت که در آستانه بررسی برنامه 5 ساله ششم توسعه هستیم و ملاحظه کردن وضعیت شهرها از نزدیک می تواند در تصمیم گیری مسائل کلان کشور و رویکردها که باید به سمت نیازهای استانی برود، تاثیرگذار باشد.

لاریجانی افزود: یکی از مسائلی که در برنامه ششم توسعه پس از بررسی ها در استان ها انجام داده شده این بود که چون ما در کلان کشور آمایش سرزمین نداریم، اختصاص اعتبار به پروژه های ریز در سطح شهرها و استان ها که باید در شورای برنامه ریزی استان رتق و فتق امور را انجام دهد، در موضوع کلان استان ها دیده نشده است. لذا ما باید بخشی از بودجه عمرانی را به استان ها اختصاص دهیم.

لاریجانی ادامه داد: در چند روز گذشته بحثی در کمیسیون تلفیق داشتیم که در 5 سال آینده 30 درصد از بودجه کشور را در اختیار شوراهای برنامه ریزی استان قرار دهیم تا از این تمرکزگرایی قدری فاصله بگیریم، تا از این طریق افراد صاحب نظر در استان ها پروژه های ریزی را که وجود دارند مورد بررسی قرار دهند تا سهم و نقش آنها در حل مشکلات بیشتر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان گلستان جایگاه خوبی برای افزایش سهم اقتصادی در کشور دارد، افزود: این استان در همسایگی کشورهایی است که می تواند در آنها سرمایه گذاری داشته باشد و زمینه صادرات به این کشورها فراهم شود.

وی با بیان اینکه طرحی برای ایجاد منطقه آزاد در این استان مطرح است، ادامه داد: این طرح در کمیسیون های تخصصی بررسی می شود و امیدوارم که مجموعه این موضوعات فرصتی برای جهش اقتصادی در استان گلستان فراهم کند، البته یک همایش برای شهدای استان در نظر گرفته شده که انشاءالله فردا برگزار می شود و برای بنده افتخاری است که در این همایش و استان حضور یابم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تلاش شده که در شهرهای مختلف حضور یافته و وضعیت آنها از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه برای بحث هسته ای و درشت گویی هایی که برخی کشورهای منطقه و آمریکایی ها داشته اند، بحث نسبتا جامعی در شورای هسته ای، شورای نظارت بر برجام و شورای عالی امنیت ملی انجام شده است، تصریح کرد: مجموعه ای از تصمیمات گرفته شده که متناسب با رفتار آنها رفتار شود و برخی از آنها را رئیس جمهور ابلاغ کرده و برخی از آنها به مرور انجام می شود. این بسته مطالعه شده و متناسب با رفتار آنها زمینه های اجرایی پیدا خواهد کرد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: