bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
معاون مدیرعامل شیشه قزوین از تولید شیشه‌هایی به ضخامت ۵۳ میلی‌متر با هدف تولید و صادرات آجر‌ها و بلوک‌های شیشه‌ای، خبر داد و گفت: این امر رکوردی جدید در صنعت شیشه ایران محسوب می‌شود که در یکی از کارخانجات باسابقه و قدیمی انجام شده است.

تولید شیشه ۵۳ متری، رکوردی جدید در صنعت شیشه ایران

گروه صنعت، معدن و تجارت؛ «محمود نجدت» معاون مدیرعامل شیشه قزوین در نشست خبری که در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه شیشه قزوین انجام شده بود، پیرامون تاریخچه و فعالیت این بنگاه اقتصادی گفت: این شرکت در سال ۱۳۴۴ تاسیس و در سال ۱۳۴۷ اولین محصول تولیدی خود را به بازار عرضه کرد.


معاون مدیرعامل شیشه قزوین افزود:در طول ۶ دهه از عمر این کارخانه، انواع شیشه‌های مشجر بی‌رنگ با نقش و رنگ‌های متعدد و با ضخامت ۱۲ میلی‌متر تولید روانه بازار شده است.


وی تصریح کرد: از اردیبهشت سال ۱۴۰۲، تولید شیشه‌هایی با قطر ضخامت بالای ۵۰ میلی‌متر به منظور تولید بلوک و آجر‌های شیشه‌ای در این مجموعه آغاز شد. امروزه این محصولات کاربرد‌های زیادی در جهان به‌ویژه در ساخت‌و ساز‌های تزئینی دارد.


نجدت همچنین خاطرنشان‌کرد: همه مراحل تامین مواد اولیه، فرآوری آن‌ها برای انتقال به خط تولید، انتقال آن‌ها به کوره و ... در داخل شرکت و با استفاده از توان کارگران و مهندسان و کارشناسان ایرانی به انجام می‌شود.


معاون مدیرعامل شیشه قزوین تاکید کرد: انتظار می‌رود در آینده نزدیک دست‌کم یک‌سوم تولیدات کارخانجات شیشه قزوین به این محصول اختصاص یابد و روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن از این محصول روانه بازار‌های صادراتی شود.


وی یادآوری‌کرد: از دیگر محصولات این مجموعه، تولید «شیشه اتومبیلی» قابل اشاره است که به درخواست وزارت صمت برای دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو و سایپا تولید می‌شود. قطر تولید این محصولات نیز بین ۲ تا ۴.۷ میلی‌متر است و با رنگ سبز لایت عرضه می‌شود.


این فعال اقتصادی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون چگونگی تعامل مالی این دو خودروساز بزرگ کشور با شرکت شیشه قزوین، گفت: در حال حاضر نوع رفتار آن‌ها با شرکت ما در پرداخت صورت حساب‌ها به مانند قطعه‌سازان بوده و به همین خاطر بدهی زیادی به شرکت ما دارند.


وی تصریح کرد: نوع پرداخت تعهدات مالی ایران‌خودرو و سایپا به شرکت شیشه قزوین عمدتاً با استفاده از چک‌های بلند مدت انجام می‌شود.


رکوردشکنی ایران با تولید شیشه یکپارچه ۳۷ متری


نجدت خاطرنشان‌کرد: علاوه بر آن، این شرکت موفق شد برای نخستین بار شیشه‌ای یکپارچه با میزان درصد اکسید آهن پایین با ضخامت ۵۰ میلیمتر، طول ۳۷ متر و ۱۰ سانتی‌متر و عرض یک متر و ۶۰ سانتی‌متر به وزن هفت تن و ۴۲۰ کیلوگرم تولید کند که رکوردی بی سابقه و بی‌نظیر در جهان است.


معاون مدیرعامل شیشه قزوین گفت: این شیشه بر اساس نیاز و درخواست مشتری با ابعاد، طرح و رنگ‌های متفاوت، تولید شده و به بازار عرضه می‌شود.


وی بیان کرد: تولید این شیشه با متراژ و مشخصات یاد شده، رکوردی در جهان است و پیشتر فقط یک شرکت چینی موفق به تولید شیشه‌ای به طول ۲۳ متر شده بود.


نجدت در پایان گفت: با توجه به بازاریابی انجام شده در دفتر این مجموعه صنعتی در دبی، شیشه‌های ۳۷ متری کاربرد‌های خاصی برای آرشیتکت‌های ساختمانی داشته و در آینده نزدیک به مقصد کشور‌های حوزه خلیج فارس و برخی کشور‌های اروپایی صادر خواهد شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: