bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران ضمن اشاره به کاهش ۶ تا ۷ درصدی قیمت محصولات کامپیوتری در سه ماهه اول سال جاری گفت: در حال حاضر به دلیل بالا بودن نسبی قیمت لپ‌تاپ و کامپیوتر، تقاضا برای خرید کالا‌های نو کاهش یافته و در مقابل، مراجعه برای تعمیرات این نوع تجهیزات، رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

گرانی ۶ تا ۷ درصدی قیمت لپ‌تاپ در بهار ۱۴۰۲/ تقاضا برای تعمیرات تجهیزات کامپیوتری ۲۰ درصد افزایش یافت

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «محمد رضا فرجی» رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت این صنف در طول سه ماهه سال جاری اظهار کرد: در حال حاضر بازار محصولات کامپیوتری به دلیل کاهش نرخ ارز در طول چند هفته اخیر، از وضعیت خوبی برخوردار نبوده و اکنون متاثر از این مسئله،در رکود به سر می‌برد.


رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران همچنین درباره افت فروش این قبیل محصولات در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، گفت: بازار محصولات IT هر ساله در فروردین ماه وضعیت خوبی را سپری می‌کند و امسال هم این موضوع محقق شد، اما با افت نرخ دلار در میانه فصل بهار یعنی از اردیبهشت و خرداد، قیمت لپ‌تاپ و کامپیوتر کاهشی ۶ تا ۷ درصدی را تجربه کرد.


وی در ادامه از تداوم فروش آزادانه کالای قاچاق در این صنف، گلایه کرد و گفت: در حال حاضر فروش کامپیوتر و لپ‌تاپ قاچاق و ملزومات آن‌ها همچنان ادامه داشته و قاچاقچیان این نوع کالا‌ها را در استان‌های مرزی و ساحلی به صورت بسته پستی و دانه‌ای به استان‌های مرکزی و سایر استان‌های بزرگ کشور ارسال می‌کنند.


فرجی در پایان درباره تقاضا برای تعمیرات کالا‌های کامپیوتری هم توضیح داد: اگرچه قیمت تجهیزات کامپیوتری تا حدی کاهش یافته، اما به واسطه قیمت بالای برخی از این محصولات و همچنین کاهش توان قدرت خرید مردم برای تهیه آنها، تقاضا برای تعمیرات و ارتقاء سیستم عامل انواع لپ‌تاپ و کامپیوتر، رشد۲۰ درصدی را تجربه کرده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: