bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
دولت امریکا خبر داد؛
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که پرداخت سود اوراق بدهی این کشور، از مرز ۹۰۰ میلیارد دلار گذشت.

گروه بین الملل بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ بر اساس داده‌های جدید دولت ایالات متحده، پرداخت سود سالانه بدهی ایالات متحده برای اولین بار در تاریخ از ۹۰۰ میلیارد دلار گذشت.

وزارت خزانه‌داری امریکا، با انتشار جهانی این اوراق، به عنوان امن‌ترین و مطمئن‌ترین اوراق جهانی، متعهد می‌شود که سالانه ۲ درصد سود برای این اوراق، سود پرداخت کند. کشور‌ها هم عمدتا این اوراق را به جای طلا خریداری می‌کنند، چون سودی که از این طریق نسیب آن‌ها می‌شود، بیشتر از بازار طلاست.

نمودار زیر، نشان‌دهنده رشد پرداخت سود سالانه اوراق بدهی است که معین می‌کند از سال ۲۰۲۰، پرداخت این سود و به تبع‌آن اقبال کشور‌ها به این اوراق، بسیار بیشتر شده است.



پرداخت سود بدهی امریکا رکورد زد+ نمودار

چهار نوع اوراق بهادار خزانه داری قابل فروش وجود دارد: اسناد خزانه داری، چک خزانه داری،  اوراق قرضه خزانه داری، و اوراق بهادار محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS). دولت این اوراق را در حراجی که توسط بانک فدرال رزرو نیویورک انجام می‌شود به فروش می‌رساند و پس از آن می‌توان آن‌ها را در بازار‌های ثانویه معامله کرد. اوراق بهادار غیرقابل فروش شامل اوراق قرضه پس انداز است که برای عموم منتشر شده و فقط به عنوان هدیه قابل انتقال است؛ سری دولتی و محلی (SLGS) که فقط با درآمد حاصل از فروش اوراق قرضه دولتی و شهرداری قابل خرید است؛ و سری حساب‌های دولتی که توسط واحد‌های دولت فدرال خریداری می‌شود.


اوراق بهادار خزانه داری با ایمان و اعتبار کامل ایالات متحده پشتیبانی می‌شود، به این معنی که دولت قول می‌دهد برای بازپرداخت آن‌ها از هر طریق قانونی موجود پول جمع آوری کند. اگرچه ایالات متحده یک قدرت مستقل است و ممکن است بدون توسل به نکول پرداخت کند، اما سابقه قوی بازپرداخت آن باعث شده است که اوراق بهادار خزانه داری به عنوان یکی از کم ریسک‌ترین سرمایه گذاری‌های جهان شناخته شود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: