bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
در گفتگو با دبیر هیئت رئیسه مجلس مطرح شد؛
بیش از یک ماه از زمان تصویب کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس می‌گذرد، اما با این حال هنوز مراحل تصویب نهایی آن برای تبدیل به قانون طی نشده است؛ دبیر هیئت رئیسه مجلس علت این تاخیر را تعدد لوایح و طرح‌های پیش روی هیئت رئیسه و نمایندگان عنوان کرده است.

رای گیری برای لایحه تشکیل وزارت بازرگانی چه زمانی در صحن مجلس انجام می‌شود؟

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ اوایل اردیبهشت سال جاری بود که هیئت دولت لایحه تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب و با قید دو فوریت آن را به مجلس ارسال کرد؛ پس از رسیدن این لایحه در مجلس، نمایندگان مجلس در جلسه روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت، با کلیت آن موافقت کردند.


پس از دو تجربه ناکام طرح وزارت بازرگانی و لایحه سازمان بازرگانی، اکنون نزدیک به یک ماه از تصویب کلیات آن توسط نمایندگان مجلس می‌گذرد، اما با این حال فرایند تصویب نهایی لایحه ایجاد وزارت بازرگانی و تبدیل آن به قانون برای تشکیل این وزارتخانه هنوز محقق نشده است.


اخیراً «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در مصاحبه‌ای پیرامون آخرین وضعیت لایحه وزارت بازرگانی گفته بود که این لایحه با اصلاحاتی در کمیسیون اجتماعی تصویب شد و قرار بر این بود که مراحل رای‌گیری برای آن در جلسه روز سه‌شنبه (۳۰خرداد) انجام شود، اما فرصت طرح آن محقق نشد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه این گفتگو اعلام کرده بود امیدواریم که فرایند رسیدگی به لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در هفته آینده (هفته اول تیر ماه) آغاز و به نتیجه برسد.

رای گیری برای لایحه تشکیل وزارت بازرگانی چه زمانی در صحن مجلس انجام می‌شود؟
حال «مجتبی یوسفی» دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار بازارنیوز پیرامون زمان بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در صحن علنی مجلس گفت: در حال حاضر بررسی لایحه مذکور در دستور کار مجلس قرار دارد، اما به دلیل بازگشت برخی قوانین از سوی شورای نگهبان و همچنین ارسال دیگر لوایح همراه با قید دوفوریت از طرف دولت، امکان بررسی و رای‌گیری برای لایحه تشکیل وزارت بازرگانی تاکنون مهیا نشده است.


دبیر هیئت رئیسه مجلس همچنین در جواب پرسشی دیگر مبنی بر این که آیا این امکان وجود دارد لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در هفته اول تیرماه مورد بررسی و رای گیری نمایندگان قرار بگیرد یا خیر، پاسخ داد: اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای آن اعلام کرد. بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی قید دو فوریت دارد؛ لذا در صورت اتمام بررسی و رای گیری دیگر لوایح، در اولین فرصت در صحن علنی مجلس برای لایحه مذکور رای گیری خواهد شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
0
1
چطور ساماندهی صنعت خودرو که یازدهم اردیبهشت دوفوریتی کلیات آن تصویب شد که یک روز جلوتر از لایحه بازرگانی بود به نتیجه رسید اگه نوبتی هم باشه وقت این لایحه مهم بازرگانی هست که با معیشت مردم سروکار داره امیدوارم نمایندگان عاقلانه تصمیم بگیرن وسیاسی نکنن
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: