bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران از کاهش ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومانی خودرو‌های مونتاژی در طول چند ماه گذشته خبر داد.

ریزش ۲۰۰ میلیون تا ۱ میلیاردی قیمت خودرو‌های مونتاژی در بازار

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با بازارنیوز آخرین وضعیت قیمت‌ها در بازار خودرو اظهار کرد:  این بازار در شرایطی آرام، بدون مشتری و رکود قرار دارد و همین مسئله باعث شده که قیمت خودرو‌ها روندی نزولی به خود بگیرند. اکنون نزدیک به ۲ ماه است که هیچ خرید و فروشی در بازار خودرو انجام نمی‌شود.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران همچنین افزود: در طول این مدت نرخ ارز نه تنها افزایشی نبود بلکه در مقاطعی از زمان هم نزولی بود؛ لذا، قیمت خودرو به تبعیت از این مولفه، کاهش یافت. اکنون قیمت خودرو‌های داخلی هم بین ۵ تا ۲۰ میلیون تومان کاهش یافت. قیمت اتومبیل‌های مونتاژی هم بین ۲۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان ریزش قیمت داشت.


وی تصریح کرد: از ۱۵ اردیبهشت ماه قیمت خودرو‌ها در بازار آغاز به ریزش کرد و از آن زمان تاکنون (یکشنبه ۱ مرداد) قیمت انواع اتومبیل اعم از داخلی، مونتاژی و وارداتی کاهش ۲۲ تا ۳۰ درصدی را تجربه کرده است.


موتمنی همچنین درباره ریزش قیمت برخی از خودرو‌های مونتاژی هم توضیح داد: در تشریح جزئیات ریزش قیمت این نوع اتومبیل‌ها باید گفت که قیمت خودرویی مثل تیگو ۸ پرومکس در محدوده قیمتی ۴ میلیارد ۲۰۰ میلیون بود که اکنون به عدد ۲ میلیارد ۹۰۰ الی ۸۵۰ میلیون رسیده است که نشان از ریزش ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی این اتومبیل دارد.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران همچنین افزود: اتومبیل هایما s۸ قبلاً ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود، اما اکنون با ریزشی ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی، قیمت این خودرو در محدوده ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قرار دارد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع خودرو یک میلیاردی حدوداً ۲۵۰ میلیون تومان، اتومبیل دو میلیاردی تقریباً بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون و همچنین خودرو سه میلیاردی هم حدوداً ۸۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: