bazarnews

کد خبر: ۱۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
ویژه های روز منتشر شد
اعلام بهترین زمان خرید مسکن،انتقاد آخوندی از منتقدان خرید هواپیما،جدول قیمت آپارتمان های ارزان ،اظهارنظر سیف درباره قیمت دلار،درس هایی از مبارزه با فساد در کره،کاهش محسوس قیمت دلار در بازار،انتقاد زنگنه از دخالت های نعمت زاده در نرخ پتروشیمی ،ارزانی سکه،افت شاخص بورس و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه (11 دی ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. ضمناٌ برای بزرگنمایی تصاویر روی آن ها کلیک کنید.گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز شنبه (  11 دی ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.

کارشناس بازار مسکن در مصاحبه با بازارنیوز به تمام مصرف کنندگان مسکن پیشنهاد کرد که الان بهترین زمان خرید مسکن است اما برای سرمایه گذاری در این بخش باید منتظر ماند.

علیرغم وجود فساد سیستماتیک در قرن بیستم، کشور کره جنوبی جایگاه سی و هفتم شاخص شفافیت دارد. این کشور در سال‌های گذشته و به‌طور مشخص در قرن بیست و یکم تلاش‌های بسیاری برای از بین بردن فساد انجام داده و در این زمینه بسیار موفق بوده است.


رییس کل بانک مرکزی بعد از پایان جلسه ای که برای بررسی دلایل نوسانات اخیربازار ارز با کمسیون اقتصادی مجلس تشکیل داده بود گفت:در دو یه روز اخیر روند کاهش نرخ ارز ادامه می یابد.

امروز شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ در بازار آزاد سکه با روند نزولی نسبت به اواخر هفته گذشته یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان معامله شد.

امروز شنبه ۱۱ دی ماه ۱۳۹۵ در بازار آزاد هر دلار آمریکا ۳۹۹۴ تومان ، یورو ۴۲۵۰ تومان، پوند انگلستان ۴۹۰۴ تومان و لیر ترکیه ۱۱۷۷ تومان عرضه می‌شود.

نوسانات پررنگ قیمت دلار در یک ماه و نیم اخیر و افزایش دامنه نرخ رشد آن در روزهای گذشته از دی‌ماه، یک «معما» برای فعالان بازار زمستانی معاملات مسکن از بابت «نوع رابطه بین دو بازار ارز و ملک» ایجاد کرده است.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 11 دی)


صبح امروز زنگنه برای بررسی ماده ای از لایحه برنامه ششم توسعه در خصوص تعیین نرخ خوراک پتروشیمی ها در مجلس حضور یافت و گفت:آقای نعمت زاده هیچ نقش و مسئولیتی در تعیین نرخ پتروشیمی ها ندارد و من مسئول پتروشیمی ها هستم.


گفتنی‌ها درباره مصائب و پیامدهای مخرب جهش نرخ ارز به کرات گفته شده و نیازی به تکرار نیست. اکثر منتقدان از جهش نرخ ارز انتقاد می‌کنند اما کمتر منتقدی می‌گوید که جهش دلار معلول است و معلول را تا زمان بقای علت نمی‌توان از بین برد. علت جهش ارزی همانطور که بارها گفته شده است تثبیت نرخ اسمی ارز در زمان فشارهای تورمی است که همین انباشت فشار تورمی هر از چند سالی با یک تلنگر بیرونی به شکل جهش ارزی منفجر می‌شود تا فشار تورمی تجمیع شده در نرخ ارز تخلیه شود. کمتر دیده شده است که منتقدی در زمان تثبیت نرخ اسمی ارز هم‌زمان با فشار تورمی نسبت به عواقب این سیاست خطرناک هشدار دهد؛ چون چنین انتقادی را با آموزه‌های پوپولیستی ناسازگار می‌بیند.



محمد باقر صدری به بررسی اهمیت شفافیت در نظام مالیاتی پرداختند و گفتند: شفافیت شامل تمام بخش‌های اقتصاد می‌شود. منظور از شفافیت در اقتصاد این است که اتفاقاتی که در جامعه از تولید تا عرضه کالا می‌افتد باید به گونه‌ای باشد که مردم از حرکت آن آگاهی داشته باشند و کاملاً متوجه شوند که  این کالا چه فرآیندهایی را در تولید گذرانده است. پس شفافیت هم به معنی تولید به طور عام است و هم شامل توزیع می‌شود. در چند سال اخیر که با رکود مواجه بوده‌ایم باید فشار مالیاتی را بر روی مردم کاهش می‌دادیم.


عده ای از کارشناسان اقتصادی با نگاهی به روند گذشته بازارها اقدام به پیش بینی در خصوص کاهش یا افزایش قیمت در بازار سهام،طلا،نفت، ارز و مسکن نموده اند.دیروز ساعت ۱۶ هر بشکه نفت خام آمریکا به قیمت ۸/ ۵۳ دلار معامله شد. همچنان در شرایط کاهش حجم معاملات با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) از افزایش ۶۱۴ هزار بشکه موجودی نفت تجاری آمریکا کمتر از تخمین موسسه نفت آمریکا (API) (افزایش ۲/ ۴ میلیون بشکه)، اما در مقابل پیش‌بینی کارشناسان(افت موجودی)، همچنین افت یک درصدی شاخص دلار در دو روز از قیمت نفت حمایت کرد.


خانه های مناسب اقشار کم درآمد در محدوده نوساز کم متراژ، کهنه ساز کم متراژ و کهنه ساز متوسط متراژ در مناطق جنوب شهر تهران قرار دارد.
بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 11 دی)


محمد باقر نوبخت در جلسه علنی امروز مجلس در خصوص اظهار نظر برخی نمایندگان درباره یارانه ها گفت:این درست نیست که برخی القا می کنند دولت ۴۲ هزار میلیارد تومان از درآمدهای ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها را به خزانه باز نمی گرداند.

عباس آخوندی در خصوص قراردادهای منعقده با ایرباس و بوئینگ گفت:شاهکار قرارداد در این است که نه آمریکا و نه اسرائیل نمی توانند با لابی هایشان مانع از اجرای این قرارداد شوند همانطور که تاکنون نتوانسته اند.

شاخص بورس و اوراق بهادار بورس تهران در پایان معاملات با کاهش ۲۰۵,۲۱ واحدی به پله ۷۹ هزار و ۴۸۶واحد رسید.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از بررسی۱۶۷هزار پرونده فیش‌های حقوق مدیران توسط دیوان محاسبات و احراز تخلف ۳۹۷ مدیر نجومی‌بگیر خبر داد و گفت:‌ کمیسیون منتظر ارائه گزارش جامع دیوان محاسبات در خصوص فیش‌های نجومی و وام‌های کلان است.


بازار آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده در طول آذرماه بدون تغییر محسوس قیمتی نسبت به ماه قبل، همچنان ثبات نسبی خود را حفظ کرده است.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 11 دی)

دلار در هفته گذشته بیشترین افت روزانه از ۱۱ آذر را تجربه کرد تا کمترین بازدهی هفتگی این ارز از میانه آبان ماه ثبت شود.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (شنبه 11 دی)



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: