bazarnews

کد خبر: ۱۷۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت خود در سال ۱۹۴۴ به عنوان یک کارگاه تولیدی قطعات دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی، در شش دهه گذشته توانسته‌است با ادعای «تولید اولین اتومبیل کشور» همچنین «صادرات اولین اتومبیل از کره» پدیدار شود.
بازر نیوز - شرکت کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال ۱۹۴۴ با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال ۱۹۵۲، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد.در سال ۱۹۸۶ و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود.ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ ۱۲۱) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.


کیاموتورز از 1974 تا به امروز+عکس


تصویری جالب و قابل تامل از دو خودرو کیاموتورز.... یکی اولین و دیگری یکی از جدیدترین محصولاتش.

1949 میلادی - تاسیس کمپانی کیا
با شروع تولید قطعات دوچرخه و تیوب های فلزی.

1954 میلادی - شروع تولید موتورسیکلت های ارزان قیمت

1962 میلادی - شروع تولید کامیونت های سبک شهری 
1974 میلادی - شروع تولید خودروهای سواری

امروز - یکی از برندهای محبوب،موفق و پرفروش خودرویی در دنیا به همت مردمانی سخت کوش و پر تلاش که به جای حرف و انتقاد از ابر و باد و مه و خورشید و خودباوریهای کاذب ،سعی و تلاش شبانه روزی نمودند.

و بسیاری از ما همچنان بر باورهای غلط خود مبنی بر بی کیفیتی خودروسازی کره جنوبی تاکید میکنیم و البته اینکه خود در کجای این راه هستیم نکته ای است که نیاز به یاداوری ندارد. 
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: