bazarnews

کد خبر: ۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷
بیش از نیمی از چرم های مصنوعی داخل وارداتی و جز اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت هستند.
بازارنیوز- حمزه تولید کننده  چرم ، گفت: تقریبا بیش از نیمی از چرم های مصنوعی داخل از کشورهایی نظیر ترکیه ،چین وارد می شود .

وی در پاسخ به اینکه آیا صادرات چرم به کشورهای غربی داریم یا نه عنوان کرد: صادرات به اندازه گذشته صورت نمی گیرد زیرا تقاضا کاهش یافته است.

حمزه بیان کرد : بیشتر چرم های وارداتی جز اجناس بی کیفیت و ارزان قیمت هستند، در واقع مسبب اصلی این واردات مردم هستند زیرا تقاضا برای خرید چرم های مصنوعی و وارداتی نسبت به چرم های تولید داخل بیشتر است و همین امر موجب ضربه صنعت به این صنعت داخلی شده است.

وی در ادامه اظهار داشت : یکی دیگر از عوامل ضعیف شدن صنعت چرم سازی در کشور قدیمی بودن دستگاه ها و تجهیزات است، امیدواریم با حمایت دولت و مسئولین بتوانیم این صنعت را دوباره احیاء کرده و میزان واردات را به حداقل ممکن برسانیم ،زیرا این صنعت می تواند به راحتی اشتغالزایی وسیعی را ایجاد کند.

فریدون احمدی عضو کمیسیون صنعت ، معدن و تجارت مجلس دهم شورای اسلامی ، گفت:کاربرد چرم در صنعت بسیار زیاد است به همین دلیل  واردات چرم مصنوعی در کشور رو به افزایش است.

وی با اشاره به برطرف کردن نیاز داخل افزود : در بازار داخل تقاضا برای محصولات چرمی زیاد است و برای پاسخگویی به این نیاز واردات صورت می گیرد اما باید توجه داشت که این امر در کنار ارتقای تولیدات داخل باشد. 
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: