bazarnews

کد خبر: ۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
یک کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر در بخش های خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن تغییراتی رخ داده که خبر از پیش رونق این حوزه می دهد.
خداحافظی رکود از بازار مسکن/ بازاره عرضه و تقاضا رونق خواهد گرفتفرید قدیری در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز اظهار داشت: در حال حاضر رکود بازار مسکن روزهای پایانی خود را پشت سر می گذارد زیرا شاخص های آماری از خرید وفروش و ساخت و ساز در این  حوزه نشان می دهند این بازار از رکود خارج شده زیرا طبق آمار کمترین ساخت و ساز در این حوزه مربوط به پاییز 93 است.

وی افزود: در حال حاضر ساخت و ساز در حال افزایش است که همین افزایش از عمیق تر شدن رکود جلوگیری می کند اما هنوز بازار به طور کامل رونق نگرفته و در فاز پیش رونق قرار داریم که عوامل همین پیش رونق خبر از رونقی قابل توجه و تاثیرگذار در بخش مسکن می دهد.

قدیری علت اصلی این رونق را وام 120 میلیون تومانی دانست و اظهار داشت: به علت اینکه اقساط این وام معادل اجاره بهای یک مسکن است بیشتر متقاضیان از آن استفاده و بازار خرید و فروش دچار تغییراتی شده است.

وی در خصوص علت وجود مسکن های خالی عنوان کرد: یا مالک به مسکن نگاه سرمایه ای می کند و تمایلی به اجاره و فروش ندارد و یا اینکه مسکن های خالی اغلب شامل متراژهای بزرگ می شوند که به علت قدرت خرید پایین مردم خالی باقی می مانند.

قدیری تاکید کرد: من موافق مالیات بر خانه های خالی هستم به شرطی که نرخ مالیات نرخ موثر و قابل توجهی باشد زیرا در صورت بالا بودن میزان مالیات نگهداری آن برای مالک ها مقرون به صرفه نخواهد بود.

 وی مالیات بر مسکن های خالی را یکی از راه های افزایش معاملات در مسکن و تنظیم بازار عرضه و تقاضا دانست و یادآور شد: با اجرای این طرح مسکن از کالای سرمایه ای به کالای مصرفی تبدیل شده و بازار نیز به این گونه دچار نوسان نمی شود.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: