bazarnews

کد خبر: ۴۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
رئیس اتاق بازرگانی تهران:
رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان این که با پیگیریها و نظر دولت بحث یکسان‌سازی نرخ ارز در حال به نتیجه رسیدن است گفت: چه خوب است که همزمان با تک‌نرخی شدن ارز بانک مرکزی روند واقعی شدن آن را نیز دنبال کند.
بازار نیوز - مسعود خوانساری صبح امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: رشد اقتصادی در بهار امسال وضعیت مناسبی داشته است و از زیربخشهای آن می‌توان به بخش نفت اشاره کرد که صادرات ما  2.1 میلیون بشکه در روز بوده که یک میلیون بشکه بیشتر از سال گذشته است و 1.5 درصد از رشد ناخالص 4.4 را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در گروه کشاورزی نیز 4 درصد رشد را شاهد بوده‌ایم و در بخش صنعت نیز در 3 ماهه سال رشد وجود داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: آمار نشان می‌دهد که در بخش خدمات نیز رشد خوبی در 3 ماهه اول شاهد بوده‌ایم اما در بخش ساختمان هنوز نتوانسته‌ایم به رشد مورد نظر دست یابیم و با رشد منفی مواجه‌ایم و روند سال گذشته ادامه دارد.

خوانساری تصریح کرد: رشد سرمایه‌گذاری در 3 ماهه امسال منفی است اما موجودی انبارها کاهش یافته است که این امر نشاندهنده رونق صادرات در کشور است.

وی گفت: با پیگیریها و نظر دولت بحث یکسان‌سازی ارز در حال به نتیجه رسیدن است و بر اساس ابلاغ بانک مرکزی خرید و فروش ارزها به سمت تک‌نرخی شدن می‌رود.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان گفت: چه خوب است زمانی که به سمت تک‌نرخی شدن قیمت ارز می‌رویم بانک مرکزی روند واقعی شدن نرخ ارز را دنبال کند.
تسنیم
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: