bazarnews

کد خبر: ۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
حمدالله کریمی مطرح کرد:
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،با انتقاد از گرانی اوراق وام مسکن گفت:متولیان بخش مسکن یکی از راهکارها برای خروج این بخش از رکود را در افزایش وام مسکن دانسته اند،درحالیکه شرایط دشوار اخذ وام باعث می شود از این وام استقبال نشود.
بازار نیوز - حمدالله کریمی ،درخصوص افزایش شدید قیمت اوراق وام مسکن گفت: باید پذیرفت با توجه به هرم سنی در کشور متقاضی مسکن بالا است این درحالی است جواب مشخصی برای تامین مسکن از سوی متولیان این بخش به متقاضیان داده نمی شود.

نماینده مردم شهرستان بیجار درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید پذیرفت یکی از دلایل رکود در بخش مسکن افزایش حبابی قیمت ها در چند سال گذشته بوده و تاکنون نیز میزان درآمد اکثریت خانوارها با قیمت مسکن متناسب نیست.

این نماینده مردم درمجلس دهم،افزود:متولیان بخش مسکن یکی از راهکارها را برای خروج بخش مسکن را در افزایش وام مسکن دانستند این در حالی است که شرایط دشوار اخذ وام باعث می شود این روش نیز در خانه دار کردن مردم موثر نباشد.

انتقاد از هزینه بالای اوراق تسهیلات مسکن
کریمی افزود:در حال حاضر بطور مثال برای اخذ یک وام صد میلیون تومانی متقاضی باید حدود یک پنجم از مبلغ را بابت خرید وام بپردازد و علاوه بر آن سود بالای این وام را نیز پرداخت کند که این موضوع باعث می شود در بازار مسکن تحرک جدی ایجاد نشود.

وی ادامه داد:مسئولان باید تدابیری برای قیمت غیرمنطقی اوراق وام مسکن اتخاذ کنند.   

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مدت بازپرداخت وام مسکن باید افزایش یابد و میزان اقساط وام مسکن باید متناسب با درآمد خانوارها باشد./
خانه ملت

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: